Driven säljkoordinator till Lantmännen!

Driven säljkoordinator till Lantmännen!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en engagerad säljkoordinator till ett spännande uppdrag på Lantmännen Functional Foods. Brinner du för internationell försäljning och logistik? Om du har ett starkt driv och vill vara med och bygga ett nytt företag kan detta vara det perfekta uppdraget för dig. Lantmännen Functional Foods utvecklar och säljer medicinska och funktionella livsmedel och ingredienser för hälsofrämjande livsmedel. Detta är en unik chans att arbeta i en spännande roll för en sak med stort syfte.

Konsultuppdraget är med start i mitten av februari och sträcker sig fram till slutet av september med chans till förlängning. Placering är på Lantmännens huvudkontor i Stockholm på Kungsholmen. Möjlighet till visst distansarbete finns.


Om tjänsten
Functional Foods är ett företag inom Lantmännen Biorefineries. Lantmännen är en stor internationell koncern med mångsidig verksamhet genom hela spannmålsvärdekedjan – ”Från jord till bord” med ett brett utbud av verksamheter inom livsmedel, lantbruk, maskiner och bioenergi.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som säljkoordinator ser du till att den dagliga försäljningsverksamheten på Functional Foods löper smidigt. Functional Foods har kunder över hela världen och därför innefattar jobbet orderadministration, logistikfrågor och exportdokumentation. Du kommer både att arbeta med spännande kunder och följa upp nya leads för att utöka verksamheten.

Du kommer även att vara med och planera för mässor i Europa och på andra håll. Regelbunden kontakt med tillverkningen, vår externa logistikpartner och övriga delar av Lantmännenkoncernen kommer att behövas. Du kommer även att stötta resten av teamet i olika uppgifter vid behov. Functional Foods består idag av fem engagerade personer, placerade på Lantmännens huvudkontor på Kungsholmen.


Vem är du?
Vi ser att du som söker uppdraget har/är:

· Erfarenhet från liknande befattning
· Gymnasieexamen
· Erfarenhet av att arbeta med IT-system
· God kommunikationsförmåga, både i tal och skrift, på engelska och svenska
·Självgående och med en stark ansvarskänsla
· En lagspelare som tycker om sociala interaktioner
· Pragmatisk, lösningsorienterad och tycker om att ta initiativ
· Snabblärd med en entreprenöriell mentalitet


Vidare ser vi att du delar våra värderingar: Öppenhet, helhetssyn och handlingskraft - och vårt löfte om att ta ansvar ”från jord till bord”.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2023
  • Ansök senast: 1 februari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Säljande assistent

20 november 2024

18 november 2024