OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation Saab är en innovativ leverantör av flygplanssystem och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Medarbetarna på Saab har ett gemensamt uppdrag att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle genom att bygga jaktflygplan, undervattensteknik, avancerade vapensystem, cybersäkerhet eller toppmoderna flygledningssystem. Nu söker vi en strategisk inköpschef till Saab Aeronautics.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden I rollen som strategisk inköpschef på Aeronautics har du ansvar för att driva affärsverksamhet, projekt och relationer kopplade till olika produkter.Huvudsakliga Ansvarsområden
- Ansvara för affärsrelationer med utvalda strategiska leverantörer med fokus på deras långsiktiga engagemang till Saab.
- Hantera upphandling i både nya och befintliga projekt i nära samarbete med tekniska och ingenjörsteam inom Aeronautics.
- Agera projektledare för inköpsteamet inom större projekt.
- Initiera och driva kontinuerlig utveckling inom ditt ansvarsområde
- Bygga ett stort professionellt nätverk med leverantörsbasen.
- Utveckla relationer med kunder och inom organisationen.
Din profil För att lyckas i denna roll söker vi dig som har en stark kommersiell bakgrund och djup kunskap inom strategisk upphandling och har minst 4 års erfarenhet av detta.
- Engagerad och driven: Du är engagerad i ditt arbete och visar alltid affärsmannaskap.
- Strukturerad och noggrann: Ditt arbete präglas av struktur och noggrannhet.
- Relationsbyggande: Du har en stor förmåga att bygga långsiktiga relationer med leverantörer och interna kunder.
- Samarbetsvillig: Du tycker att det är lätt och roligt att samarbeta med både kollegor och leverantörer.
- Uthållig och ihärdig: Du är uthållig och ger inte upp lätt.
- Utbildning: Du har en MBA, civilingenjörsexamen, juristexamen eller motsvarande dokumenterad utbildning.
- Språk: Du behärskar både skriftlig och talad svenska och engelska. Kännedom om ytterligare språk eller internationell erfarenhet är meriterande.
Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.
Vårt erbjudande:
- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.
Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!
Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Alexandra Linder070 727 49 79alexandra.linder@unikresurs.se
Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84