OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du vad som krävs för att arbeta med central försäljning inom vår koncern och kan kombinera ett extrajobb med dina studier? Vi söker dig med skärpa, noggrannhet, administrativ förmåga och en vilja att skapa resultat och utvecklas hos oss.
Vi är en koncern som haft en framgångsrik tillväxt sedan starten 1997, och vunnit flertalet priser och utnämningar längs vägen. StudentConsulting är ett företag som genomsyras av entreprenörskap med ett högt tempo, karriärmöjligheter och stort fokus på resultat tillsammans med härliga och engagerade kollegor.
Vår centrala försäljningsenhet arbetar med upphandlingar och implementering samt uppföljning av våra största kunder i koncernen. I din roll kommer du att få vara med och delta i många olika moment inom enhetens arbetsområden och med tiden utvecklas och få mer ansvar inom teamet.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att innebära:
• Koordinera/samla in och sammanställa information internt från organisationen
• Analysera, skriva och sammanställa anbudsdokument
• Sammanställa och analysera resultat och försäljningsdata
• Stötta i andra förekommande administrativa uppgifter
Din profil
Vi söker dig som är ambitiös, affärsmässig och flexibel och arbetar med hög effektivitet och kvalitet. Det är viktigt att du är mycket strukturerad i ditt arbete och vi lägger stor vikt i att du är extremt noggrann och har känsla för detaljer. Eftersom vår arbetsmiljö präglas av en stark säljkultur med fokus på resultat och ett högt tempo, är det viktigt att du är stresstålig och självgående. Som stöd har du våra tydliga processer och mallar – och självklart teamet.
Du kommer framförallt arbeta i Word, Excel, PowerPoint, vårt egenutvecklade affärssystem samt externa upphandlingsverktyg. Att du kan engelska flytande är nödvändigt, att du kan norska och/eller danska ses som meriterande. Du trivs bäst i en dynamisk organisation med snabba beslut, där den ena dagen inte är den andra lik.
Krav:
• Gymnasieutbildning avklarad
• Pågående utbildning på högskola/universitet eller yrkeshögskola inom försäljning/marknad, ekonomi, management, upphandling/inköp eller liknande
• Mycket god datorvana och erfarenhet av Office-paketet
• Pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Meriter:
• Jobbat med upphandling och/eller administrativa arbetsuppgifter tidigare
• Kan norska och/eller danska
Arbetstiderna är flexibla och kan anpassas efter dina studier, men ungefärlig arbetstid bör i snitt vara 1-3 dagar i veckan. Vi ser gärna att du kan utgå från något av våra kontor i Stockholm eller Malmö. Möjlighet till att arbeta delvis på distans finns.
Rollen innebär ett stimulerande och utvecklande extrajobb där du kommer lära dig mycket inom bland annat försäljning, analys och projektledning i ett ledande bolag med snabba beslutsvägar. Du kommer ingå i ett härligt team med högt i tak som uppskattar ett gott samarbete.
Är det dig vi letar efter? Tjänsten tillsätts så fort vi har hittat rätt kandidat. Vi håller intervjuer löpande så ansök redan idag!
Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584