OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som motiveras av att ge kunder bästa tänkbara service? Har du också ett stort IT-intresse som du vill få möjlighet att utveckla ännu mer? Då har vi tjänsten för dig!
Just nu söker vi supporttekniker till Remote24 med placering i Borås.
Om tjänsten
I Rollen som supporttekniker kommer du att hjälpa kunder med IT-relaterade supportärenden av olika karaktär. Främst kommer du att hantera ärenden genom ärendesystemet men också via fjärrstyrning och över telefon. Du ansvarar för att hjälpa kunden från början till slut och tar ägandeskap genom hela processen.
Här får du möjlighet att djupa din kunskap, utvecklas och på sikt växa inom dina intresseområden. Du kommer bli en del av ett kompetent supportteam med högt driv och engagemang.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Genom daglig kontakt med kunder har du ett viktigt uppdrag att alltid ge kunderna optimal service och support!
Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
- Hantering av konton och behörigheter
- Felsökning och uppgradering av mjuk- och hårdvara
- Installera skrivare eller andra tekniska datakomponenter
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där den sociala kompetensen är avgörande. Vidare ser vi även att du har ett stort IT-intresse i kombination med en god kommunikativ förmåga.
Du är professionell i dina kundmöten och ansvarar för att kunden är nöjd och får sitt ärende löst. Du är en problemlösare och drivs av att lära dig nytt. Du har även förmågan att snabbt kunna ta till dig teknisk information och använda det i praktiken.
Vi söker dig som vill bli en del av ett socialt team med familjär stämning som jobbar tillsammans för att nå framgång!
Utöver detta ser vi gärna att du har:
- Arbetslivserfarenhet inom kundservice/support
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Clara Pryde, clara.pryde@poolia.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Om verksamheten
Remote24 driver två datacenter och ansvarar för hela kedjan i kundleveransen från servrar, infrastruktur och säkerhet, till en trevlig supportupplevelse. Remote24 är en helt oberoende leverantör och hanterar alla typer av affärssystem, programvaror och speciallösningar.
R24 Group består av IT-bolagen Remote24, Netigrate, Argonova samt fastighetsbolaget R24 fastighet med kontor i Göteborg och Borås. Företagsgruppen levererar IT-drift, kundsupport, Microsoft 365-anpassningar och, genom Argonova, även SEO och webbutveckling till drygt 900 kunder. IT-leveransen sker från ISO-certifierade datacenter i Sverige.
Läs mer om Remote24 här: https://www.remote24.se/