OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Tranpenad är ett företag som sedan starten 1999 vuxit stadigt. Koncernen har haft en oerhört stark tillväxt 2016 och är nu i en expansiv fas där vi behöver förstärka och toppa det egna laget med en Systemekonom. Hos oss gäller Entreprenörskap, där egna initiativ premieras och kärnan i vårt framgångskoncept, är och har alltid varit, att stå på tå för våra kunders bemannings och rekryteringsbehov. Som anställd hos oss på Tranpenad får du ett utvecklande och varierande arbete med professionella och trevliga kollegor. Tranpenad består idag av pusselbitarna Tranpenad Bemanning och Flexlife Konsulting. Tranpenad Bemanning är verksamma inom områdena logistik & industri samt bygg & anläggning och Flexlife Konsulting inom områdena kontor & ekonomi, sälj & marknad. Vi levererar idag våra tjänster i regionerna kring Göteborg, Jönköping, Trollhättan och Stockholm. Vi söker nu dig som vill vara med på vår resa från litet Göteborgsföretag till medelstort Sverigebolag.
Om tjänsten
I rollen som vår Systemekonom har du det övergripande ansvaret för ordning och reda i våra stödsystem. Du utbildar dina kollegor, driver och koordinerar de olika systemen på allra effektivaste sätt. Rollen innebär att ständigt förbättra och verka för problemfria ekonomistyrningsprocesser.
Du ingår i vårt affärsstödjande team och rapporterar till vår CFO. Övriga teammedlemmar är interncontroller, löneavdelning, redovisningsekonomer som tillsammans sköter det dagliga arbetet. Ni servar gemensamt koncernen genom Service i Världsklass!
Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
-Ansvara för ordning och reda samt utveckla de olika affärssystem som används i detaljnivå såväl som helhet
- Delta av analyser av verksamheten
- Delaktig i bokslutsprocesser
- Utföra löpande bokföring
- Utföra fakturering vid behov
- Ansvara för avdelningens inköp, telefoni
Din profil
Vi ser att du som söker är en analytisk person som ser helheten och tycker om att trimma alla system som bär upp vår verksamhet. Du har akademisk examen med ekonomisk inriktning samt några års erfarenhet av att arbeta i och med ekonomisystem. Du har säkert tidigare varit med och satt upp parametarar för löne, redovisnings och affärssystem samt har lätt att se sambanden i olika processer.
Du är van att arbeta resultatorienterat och under höga förväntningar där det kan ske snabba förändringar. Du har jobbat med analysarbete och har en utpräglad servicekänsla.
Som person är du strukturerad, noggrann och lyhörd. Du är flexibel och prestigelös och kan engagerat utbilda dina kollegor i organisationen. Du är kommunikativ och har god förmåga att förmedla hur systemen fungerar utifrån ett långsiktigt helhetsperspektiv. Du är en god lagspelare, men har ett givet eget driv för ett proaktivt arbete. Du triggas av utmaningar och jobbar fram lösningar för att organisationen Alltid ska bli lite bättre!
Krav:
- Civilekonom (eller motsvarande erfarenhet) alternativt Systemvetenskaplig utbildning med inriktning mot Ekonomi.
- Du har gärna 3-5 års erfarenhet av ekonomi flöden.
- Du bör ha förståelse för de administrativa processer som ingår i arbetsområdet (Fakturering, Löneberedning, Betalningar, Dokumenthantering, Redovisning, Controlling, Rapportering).
- Tidigare erfarenhet av löne och affärssystem.
Meriterande:
- Tidigare arbetat med IP.
- Kännedom om arbetsmarknadsregler, kollektivavtal.
Arbetstider och övriga villkor
Anställningsomfattning: heltid
Anställningsform: tillsvidareanställning
Marknadsmässig lön
Ort: Göteborg
Ansökan
Urval och intervjuer kommer ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Ahlén
0708-338419
Maria Ahlén
0708-33 84 19
Marcus Johansson
0708-429471
Marcus Johansson
0708429471
Maria Ahlén
Milvi Piibeman
0704-204421
Maria Ahlén
Milvi Piibeman
Sara Wilck
Jan Hagström
0704-202530