Driven systemförvaltare och Supply Chain manager till Pfizer Health AB

Arbetsbeskrivning

Driven systemförvaltare och Supply Chain manager till Pfizer Health AB
Har du goda kunskaper i SAP, tidigare arbetat i en ledarroll och insyn i Supply Chain flöden? Skulle du beskriva dig som kommunikativ, ansvarstagande och samarbetsvillig? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Randstad söker nu, enligt överenskommelse, en driven systemförvaltare och Supply Chain manager till Pfizer Health AB.

Uppdragsgivare: Randstad

Ort: Strängnäs

Omfattning: Heltid, 07-16, enligt överenskommelse – 6 månader (med goda möjligheter till förlängning eller övergång till kund)

Arbetsbeskrivning:
I rollen har du en delad roll med fokus på att leda teamet för SAP lokalt liksom vara en superuser i SAP samt stödja Supply Chain teamet. Dina arbetsuppgifter är bland annat;

• SAP teamet består av olika superanvändare från diverse områden inom Pfizer Strängnäs. Du kommer leda laget, se till att utveckla och upprätthålla SAP-lösningar på plats. Identifiera förbättringar, samarbeta med organisationen nationellt och globalt, absorbera bästa praxis och dela med webbplatsen.
• Som teammedlem i Supply Chain sitter du i ledningsgruppen för funktionen kombinerat av strategiskt Supply Chain utvecklingsarbete gällande planering och frakt. Teamet är nyskapat och har en styrkeresa framför sig där man ser mycket kapacitet.
En lovande roll för dig som tycker om kombinerade arbetsuppgifter och har ett stort intresse för såväl Supply Chain och SAP. Du ska trivas i en ansvarsfull roll där du själv i mångt och mycket lägger upp ditt arbete efter ledningens mål. Rollen är med start sex månader med goda möjligheter för att bli anställd. Pfizer är ett globalt läkemedelsföretag där engelska är koncernspråk. Låter detta som en spännande roll för dig? Ansök redan idag!

Kvalifikationer:
För att vara aktuell har du:
- universitets-/högskoleexman som lägst kandidat i relevant område
- erfarenhet av en ledarroll och av Supply Shain relaterad erfarenhet (exempelvis, planering, schemaläggning, sjöfart, inköp)
- erfarenhet av liknande roll (behöver inte vara från läkemedelsbranschen utan liknande, exempelvis, livsmedelsbranschen).
- mycket goda kunskaper i SAP mot produktionsmiljö
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift)

Om du dessutom har erfarenhet inom läkemedelsindustrin, GMP, arbetat med lean, six sigma eller kontinuerligt förbättringsarbete, har haft ledande roller inom Supply Chain och/eller ledande position med direktrapportenade är det meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är en kommunikativ, öppen person och som enkelt anpassar sig efter miljö och situation. Du är rak och tydlig i din kommunikation, bekväm i en ledarroll och ansvarstagande. Vidare tror vi att du är en lagspelare, har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du arbetar självgående, är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete. Är du dessutom engagerad och har en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt – då är det dig vi söker!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-04-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Annica Magnell | annica.magnell@randstad.se [ mailto:annica.magnell@randstad.se ]

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 30 mars 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Produktägare

Produktägare

31 oktober 2024