Driven Teamledare till godsmottagning i Hillared sökes!

Driven Teamledare till godsmottagning i Hillared sökes!

Arbetsbeskrivning

Prestigelös Teamledare som söker ett roligt och givande arbete?



Beskrivning av tjänst

Till vår kund som är verksam inom textilbranschen söker vi nu en Teamledare. När du arbetar som Teamledare på godsmottagningen kommer du se till så att den dagliga driften flyter på som den ska. Du har ett övergripande ansvar där du sköter planering samt leder och fördelar arbetet på bästa vis för att nå företagets uppsatta mål. Du ansvarar också för ny personal, att de får rätt upplärning och information när de kommer till arbetsplatsen. Då rollen som Teamledare är mycket bred kommer det även att ingå produktionsnära arbetsuppgifter när produktionen behöver din hjälp, såsom inleverans av gods, transportplanering, bokning av gods/lastbilar samt även plock och pack. Kortare arbetsresor förekommer i tjänsten. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag till fredag 07.00-16.00.

Din bakgrund

Du som söker dig till oss har med fördel arbetat med liknande arbetsuppgifter som nämns ovan. Ett plus är också om du har en lager/logistikutbildning. Vidare är du datakunnig och trivs med att arbeta i Word och Excel. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav samt truckkort.

Personliga egenskaper

För att du ska trivas i rollen som Teamledare krävs det att du är en prestigelös ledare som trivs med att vara "spindeln i nätet". Du förstår att god kommunikation mellan dig och dina kollegor är viktigt för att ni tillsammans ska kunna nå bästa resultat. Du är även trygg i dig själv och vågar ifrågasätta gamla rutiner och riktlinjer för att på så vis kunna skapa nya och mer effektiva arbetssätt. Vidare har du viljan - viljan att driva processer framåt, viljan att få med dig personalen vid organisationsförändringar samt viljan att utföra ett gott arbete och föregå med gott exempel för dina kollegor.

Anställningsform, omfattning av tjänst och tjänstgöringsort

Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär möjlighet till anställning hos kunden efter inhyrningsperioden som är på cirka 6 månader. Tjänsten är en heltidsanställning och är placerad strax utanför Borås.

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och därav kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Kontaktperson

Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta Mathilda Wahlqvist via mail mathilda@firstpersonal.se




Om oss

FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrins kollektiv- och tjänstemannasida. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt, vilket innebär att vi alltid strävar efter att anställa personal så nära kundföretaget som möjligt utifrån kompetens och andra krav enligt specifikation från kundföretaget.




Vi ser fram emot din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Zackrisson
0722-35 11 05
Linda
0722351129
Carlsson Linda
0722-351129
Konsultchef Pia Johansson
0722-351777
Kontorschef Skövde Mikael Thörnberg
0727-178477
Landén Josefine
0727241777
Ronja
0722-351150
Zeybrandt Kay
0722351777
Linda
0722-351129
Marika
0727-178477

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Personalpartner AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2022
  • Ansök senast: 22 maj 2022

Besöksadress

Bäckeskogsgatan 2 50468 Borås
None

Postadress

Bäckeskogsgatan 2
Borås, 50468

Liknande jobb


23 december 2024

Lageransvarig till Skanska Rental!

Lageransvarig till Skanska Rental!

29 november 2024