Driven Transportadministratör till global kund i Västerås!

Driven Transportadministratör till global kund i Västerås!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom order och/eller transport? Är du dessutom noggrann och strukturerad? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker just nu en Transportadministratör för konsultuppdrag till vår väletablerade och globala kund i Västerås! Uppdraget är på heltid och förväntas starta i mitten av november för att pågå till slutet av juni 2022, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Transportadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
• Säkerställa att transport bokas så att robotarna når kunden i tid.
• Dialog med företagets transportbokningscenter samt med de interna på logistik och planering.
• Dialog med säljbolag samt med säljsupport.
• Fakturering samt uppföljning av detta.
• Power User för transportbokningsverktyget som väldigt nyligen är introducerat i verksamheten. Detta innefattar problemlösning, att ta ansvar för att utbilda andra användare samt att vara expert på systemet.

Vem är du?
För rollen som Transportadministratör söker vi dig med högskole- eller yrkesutbildning inom logistik. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet från liknade roll och transportrelaterade arbetsuppgifter.

För att lyckas i rollen ser vi att du är driven, noggrann i ditt arbete, resultatorienterad, är en duktig problemlösare samt tar stort ansvar för ditt arbete. Du trivs i en administrativ och kommunikativ roll med kundkontakt samt har gärna goda kunskaper i MS Office och SAP. Då företagets koncernspråk är engelska ser vi att du har mycket goda kunskaper i engelska såväl i tal som skrift. Vi ser även att du har ett stort intresse för IT-system och kan anta rollen som Power User.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024