Driven upphandlare i Örebro

Driven upphandlare i Örebro

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig med hög servicekänsla som gillar att arbeta mot gemensamma mål och resultat!

Om uppdraget

Detta uppdrag avser en roll som Upphandlare på en kommunal arbetsplats. Uppdraget är på heltid 100% och förväntas starta omgående och sedan pågå till och med 29 mars 2024, med chans till förlängning. Arbetet genomförs på plats i kundens lokaler under introduktionstiden, sedan finns det utrymme till distansarbete. Arbetstiderna är under arbetstid 8-17 med viss flexibilitet.

Dina arbetsuppgifter

Vi söker dig som är en driven och självgående upphandlare och som trivs med att arbeta självständigt. I rollen som upphandlare kommer du att driva egna upphandlingsprocesser vilket innefattar allt från behovsanalys och diskussion med beställare till upprättande av avtal. Du kommer även att leda upphandlingsprojekt och ta fram kravspecifikationer, upprätta anbudsförfrågningar och avtal.

Övriga arbetsuppgifter är:

- stödja övriga organisationen i upphandlingsfrågor

- upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag

- genomföra upphandlingar, medverka vid förhandlingar och utforma kontraktshandlingar

- arbeta nära vår kunds projektledare och ansvariga för att säkerställa att våra upphandlingar ger optimal affärsnytta

- följa upp att kostnads- och kvalitetsmål uppnås och att processen följer regelverket inom upphandling

- förvalta ingångna avtal samt arbeta med leverantörsutveckling och medverka i utvecklingsarbete

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning inom relevant område

- Flerårig arbetslivserfarenhet av liknande arbetslivserfarenhet

- Goda kunskaper och erfarenhet av upphandlingsprocesser och LOU

- God analytisk förmåga och kan arbeta på ett noggrant och strukturerat sätt

- En förmåga att planerar och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt

Meriterande

- Tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta i projekt

- Flerårig arbetslivserfarenhet av arbete inom offentliga upphandlingar

För denna roll är det viktigt att du kan arbeta ur ett affärsmässigt perspektiv och har god förståelse för långsiktiga affärer. Vidare är du socialt aktiv i yrkesmässiga relationer och du har lätt för att skapa kontakter och behålla relationer.



Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-10-20

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2023
  • Ansök senast: 20 oktober 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

Upphandlare till trafikkontoret, Stockholm stad

28 november 2024

27 november 2024