OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en utvecklande roll med upphandlingsfrågor som spänner över hela verksamheten? Då har vi jobbet för dig!
Decimalen är ett företag som specialiserat sig på att utveckla och effektivisera den offentliga sektorns inköp. Vi erbjuder skräddarsydda tjänster och ett komplett system för inköp, kontroll och uppföljning till våra kunder över hela Sverige. Vi genomför revisioner, implementerar kategoristyrning, erbjuder upphandlingar och genomför kategorianalyser. Våra kategorianalyser skapar underlag för effektiva och högkvalitativa upphandlingar.
Vi som arbetar hos Decimalen är ett team av drivna, entusiastiska och positiva människor som brinner för att skapa mervärde för det svenska samhället. Vårt sätt att förverkliga vår vision bygger på våra gemensamma värderingar och en entreprenörsanda som tillåter högt i tak. Vår kultur bygger på målmedvetenhet, hårt arbete, lyhördhet och arbetsglädje. Vi jobbar hårt, men har kul under tiden.
Som upphandlare hos Decimalen, får du möjlighet att arbeta med upphandlingar inom alla branscher.
Tjänsten som upphandlare är självständig och variationsrik med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer ansvara för att genomföra kvalificerade upphandlingar på uppdrag av våra kunder. Som huvudregel kommer du ha flera parallella projekt igång och det är därför viktigt att du trivs i en miljö med flera samtidigt pågående ärenden.
Arbetet bedrivs i projektform där upphandlaren vanligtvis har projektledaransvaret. Upphandlaren utför i stor utsträckning ett konsultativt arbete både på distans och hos kund.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för att upprätta upphandlingsdokument och genomföra upphandlingar av varor, tjänster samt förbrukningsmaterial
Ansvara för att upprätta kontrakt och för att förvalta kontrakt genom aktiv kontraktsuppföljning
Lämna råd och vara ett stöd i upphandlings- och kontraktsfrågor
Ansvara för att leda förhandlingar och att utforma relevanta strategier för att få bästa möjliga affär
Vara ett stöd till verksamheten i inköpsrelaterade frågor och i upphandlingsfrågor
Att planera, leda och ansvara som projektledare i upphandlingsprojekt
Att kontinuerligt genomföra marknads- och omvärldsanalyser inom bolagets eller kundens verksamhetsområden
Erfarenhet, utbildning och person
Vi söker dig med minst tre års erfarenhet av offentlig upphandling och mycket goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU). Du har yrkeshögskoleutbildning med inriktning på offentlig upphandling alternativt högskoleutbildning med teknisk, ekonomisk eller juridisk bas, med inriktning mot upphandling. Du kan också ha tillägnat dig kunskaper om upphandling som vi bedömer vara likvärdiga med teoretisk utbildning. Du är van användare av MS Office och upphandlingsverktyg.
Du ska vara självgående och gilla att arbeta både självständigt likväl som i nära samarbete med andra. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo, med många olika uppdrag och ärenden parallellt. Du har ett stort intresse för projektledning. Du tycker om att bygga relationer, är ansvarstagande och serviceinriktad. Du förväntas delta kontinuerligt i vårt utvecklings- och förbättringsarbete. Du är kvalitetsmedveten och strukturerad och har en god förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift. Det är meriterande om du har jobbat på myndighet med offentlig upphandling. Du är analytisk, noggrann och positiv med en god kommunikationsförmåga.
Du kommer att utgå från vårt kontor i Lund.
Varaktighet
Annonsen avser en tillsvidareanställning som omfattar heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Eventuell anställning inleds med 6 månaders provanställning.
Välkommen med frågor till Anders Hemberg (vd) på mail anders.hemberg@decimalen.se eller tfn 0702-34 70 33 och din ansökan skickar du till anders.hemberg@decimalen.se.
Vi rekryterar löpande men ser fram emot din ansökan senast 15 november.