Driven upphandlingssamordnare till Utbildningsförvaltningen

Driven upphandlingssamordnare till Utbildningsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Utbildningsförvaltningen som arbetsplats

Utbildningsförvaltningen är en stor förvaltning med en budget om 21 mdkr och cirka 150 grund- och gymnasieskolenheter.

Planeringsenheten ingår i avdelningen för ekonomi och styrning. I vårt uppdrag ingår att samordna och utveckla utbildningsförvaltningens planering och uppföljning samt verka för en integrerad ekonomi- och verksamhetsstyrning. Vi består av en enhetschef och 20 medarbetare, sju är upphandlingssamordnare/avtalsförvaltare varav en verksamhetsledare för upphandling och inköp.

Nu söker vi en ny driven kollega som vill arbeta som strategisk upphandlingssamordnare.

Beskrivning av tjänsten som upphandlingssamordnare

Som upphandlingssamordnare har du en nyckelroll i upphandlingar och avtalsuppföljning på

förvaltningen. Tillsammans med dina kolleger ansvarar du för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika varu- och tjänstekategorier. En del i ditt arbete är även avtalsuppföljning. Som sakkunnig ger du rådgivning till förvaltningens chefer och andra i upphandlingsfrågor. Du ansvarar för att de upphandlingar som görs sker i enlighet med lagar och regler samt med stadens riktlinjer och upphandlingsprogram. Du samordnar även centralt beslutade upphandlingar, det arbetet sker i nära samarbete med stadens centrala upphandlingsfunktion.

I rollen ingår att bidra till verksamhetsutveckling och att utbilda i frågor som rör upphandling, avrop och inköp. Du bidrar till att utveckla processer, rutiner, mallar och dokument samt deltar aktivt i utvecklingen av gemensamma arbetsmetoder. Vi arbetar i upphandlingsverktyget Kommers.

Dina kompetenser och erfarenheter

För denna tjänst krävs att du har:

- för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning exempelvis inom juridik, ekonomi eller upphandling,
- flerårig arbetslivserfarenhet av liknande arbete med självständigt ansvar för upphandlingar, arbete inom LOU, dess tillämpning samt praxis,
- förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandlingsverktyget Kommers och/eller Tendsign.

Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande kompetenser: För rollen är det avgörande att du är självgående, van att driva dina processer självständigt och fatta egna beslut. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har även förmåga att hantera olika uppgifter parallellt. Du har ett brett perspektiv på frågor, ser sakers långsiktiga betydelse och anpassar dina handlingar till detta. Då arbetet ofta innebär komplexa frågor är det viktigt att du har god analysförmåga och är lösningsorienterad. Du är även van att samarbeta med många kontakter samt har du förmåga att kommunicera med din omgivning på ett lyhört och smidigt sätt.

Vi erbjuder

Hos oss får du ett utvecklande arbete där du får möjlighet att arbeta med ett brett och spännande uppdrag med stor möjlighet till påverkan. Här jobbar du tillsammans med engagerade kollegor i ett viktigt uppdrag. Vi satsar på friskvård och du har friskvårdsbidrag och flexibel arbetstid. Läs mer om våra https://jobba.stockholm/formaner/#:~:text= FörmÃ¥ner 1 Livskvalitet. Du har 25,tjänstepension enligt kollektivavtal, (KAP-KL eller AKAP-KL). More inom Stockholms stad. 

Övrig information

I rekryteringsprocessen kan arbetsrelaterade tester bli aktuella. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga. Välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gunilla Dahl, HR-konsult
08-508 117 38, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
Elin Brunell, Enhetschef
elin.brunell@stockholm.se
Jessica Colbro, HR-konsult
08-50811737
Gunilla Axenbo, Enhetschef ekonomi
08-508 339 58
Cecilia Svensson, HR-konsult
08-508 117 32, cecilia.hr.svensson@stockholm.se
Ariane Andersson, Enhetschef
08-508 33 277
Anna Nordahl, HR-konsult
08-508 11 734
Anna Nordahl, HR-konsult
0850811734
Ariane Andersson, Enhetschef
0850833277
Petrus Potrus, HR-konsult
petrus.potrus@stockholm.se

Sammanfattning

Besöksadress

Box 22049
None

Postadress

Box 22049
Stockholm, 10422

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024