OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du om variation i dina arbetsuppgifter och vill arbeta med helheten? Vi söker dig som har ett starkt driv och engagemang och vill bidra i vårt fortsatta utvecklingsarbete inom verksamheten.
Arbetet innebär att:
- Stödja ledning och verksamhetsansvariga i att uppnå verksamhetsmål kopplade till intäkter, marginaler och kostnader samt investeringar
- Säkerställa intern styrning och kontroll
- Aktivt medverka och driva planerings-, budget- och prognosarbete för ett flertal enheter
- Förbereda och genomföra månadsuppföljning med verksamhetsansvariga
- Ge stöd till verksamhetsansvariga med kalkyler, beräkningar och kvalitativa analyser i affärsupplägg och beslut
- Att ta fram investeringskalkyler och analyser, samt uppföljning av dessa
- Att driva projekt inom ekonomiavdelningen samt samordna projekt som berör flera enheter
- Att delta i arbetet med att ta fram rapportpaket och nyckeltal
- Vara back-up för löpande ekonomiredovisning och legala bokslut
Du ingår i ett team tillsammans med ekonomichef och ytterligare två ekonomer. Du kommer att ha nära samarbete med verksamhetsansvariga. Det finns goda utvecklingsmöjligheter till utökat ansvar över tid.
Kvalifikationer
Vi söker dig som utbildad ekonom från universitet eller högskola med minst ett - tre års erfarenhet från en liknande position. Erfarenhet från att driva projekt, kunskaper inom ekonomisk fastighetsförvaltning och fastighetsutveckling samt skatter är mycket meriterande. Ett analytiskt sinne och mycket goda kunskaper i Excel samt redovisning är en förutsättning för positionen. Du har även systemvana och lätt för att sätta dig in i nya system.
Personliga egenskaper
Som person är du en lagspelare med stort engagemang, nyfikenhet och har en förmåga att se helheter, kritiskt granska och reflektera över avvikelser. Du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann och lägger stor vikt vid hög kvalité i ditt arbete. Du tar för dig, vågar tänka utanför ramarna och kommer med nya idéer. Då vi är ett litet team är det viktigt att vara serviceinriktad, flexibel, prestigelös och ha en god förmåga att även arbeta självständigt. Med rollen följer även vikten av stresstålighet och förmåga att prioritera och arbeta tidseffektivt.
Omfattning och tillträde
Tjänsten är en heltidstjänst för omgående tillträde.
Ansökan
Har du frågor är du välkommen att ringa Vivian Westman, ekonomichef på 08-720 89 02. Vi arbetar kontinuerligt med urvalet och rollen kommer att tillsättas så snart möjligt. Mejla din ansökan bestående av ett personligt brev och cv redan idag till vivian.westman@borgerskapet.se.
Om Stockholms Borgerskap
Stockholms Borgerskap är en ideell förening med ett tiotal olika stiftelser och ideella föreningar som bl a bedriver verksamhet i egna fastigheter i Stockholms innerstad. Den största verksamheten består av fastighets? och kapitalförvaltning, äldreomsorg och seniorboende med en omsättning om cirka 130 mkr och med drygt 200 anställda. Flera av stiftelserna lämnar bidrag till behövande samt stipendier till olika ändamål. Tjänsten erbjuder ett stimulerande arbete hos en attraktiv arbetsgivare med ett starkt varumärke. Vi sitter i egna lokaler vid Hornstull.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef/ssk Nahid Bahari
08-720 89 22
Enhetschef/ssk Ellen Andreassen
08-720 89 22
Kostchef Birgitta Cederqvist
08 - 720 89 15
Kostchef Birgitta Cederqvist
08 - 720 89 15
Ekonomichef Vivian Westman
08 - 720 89 02