OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Gillar du redovisning, analys och trivs med en varierande dag med stora möjligheter till utveckling? I så fall är detta tjänsten för dig!
Till en av våra kunder söker vi en virkesekonom.
I rollen som virkesekonom kommer du vara delaktig i processerna inom virkesförsäljning, produktion och virkesadministration. Du ingår i ett team som gemensamt ansvarar för det administrativa arbetet inom virkeshandel och redovisning. Tjänsten innebär ett tätt samarbete med affärsansvariga, som har till uppgift att säkerställa affärsmässiga och lönsamma virkesaffärer för förvaltningskunder runt om i Sverige.
Ansvarsområden
Du arbetar i det operativa flödet och virkesadministration är en viktig del i kedjan, där helheten gör att kunden lyckas. Ditt fokus ligger på virkesredovisning och du arbetar med uppföljning av virkesköp och virkesförsäljning. Du ska hantera, analysera och dra slutsats ifrån stora datamängder och komplex information. Månadsavstämningar, fakturering, avräkningar och transportredovisning är en del av arbetet.
Kvalifikationer
Goda IT-kunskaper och datorvana är en förutsättning. Ekonomisk högskoleutbildning är meriterande. Det är en fördel om du har arbetat med bokslut och budget men inget krav. Allt som handlar om skog och kundens skogliga IT-systemen kommer du att få lära dig hos vår kund.
Det här är ett jobb för dig som har god planeringsförmåga, är noggrann och strukturerad och på samma gång flexibel. Du är självgående, driven, proaktiv, är road av utvecklingsarbete och vill tillsammans med teamet jobba för ständiga förbättringar. Positiv energi, öppenhet och prestigelöshet är viktiga egenskaper för att trivas i gruppen och lyckas med uppdraget.
Du välkomnas in i ett spännande bolag där du som individ gör skillnad. Du kommer att mötas av jordnära och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap.
Tjänsten är heltid med placering i Göteborg
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt dock senast 2020-07-05.
Vid frågor kontakta gärna Susanne Areschoug på Randstad Finance, susanne.areschoug@randstad.se eller 0729-889430.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044