OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Delar du vår passion för enkla webbplatser med relevant innehåll? Är du en doer som inte ger dig förrän lätt innehåll når rätt målgrupp? Då är du den vi vill förstärka vårt gäng med!
Region Jämtland Härjedalen står inför att utveckla nya webbplatser – både nytt intranät och externa webbar. I det arbetet ingår att skapa nytt innehåll och förbättra det vi redan har. De nya webbplatserna är inte på plats ännu, men vi påbörjar arbetet med innehållsförbättringar redan nu, på våra befintliga webbplatser.
Som webbkommunikatör kommer du till största del att arbeta proaktivt och ihärdigt med att skapa och uppdatera innehåll på regionens interna och externa webbplatser. Det handlar mest om text, men även visst arbete med bild och i enstaka fall även rörligt material.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ha ett nära samarbete med många kollegor och redaktörer ute i olika verksamheter för att stämma av, planera och producera innehåll. Då vi befinner oss i början av en utvecklingsfas när det gäller våra webbplatser så är det viktigt att du är öppen för att själv bidra till att utveckla både våra arbetssätt och din roll.
Som medarbetare på kommunikationsavdelningen hjälper du till där det behövs, även om det ibland kan handla om annat än renodlade webbfrågor. Därför är det bra om du har generell kunskap om allt som hör till kommunikatörsarbete allt från varumärkesfrågor till internkommunikation.
På Region Jämtland Härjedalens kommunikationsavdelning blir du en betydelsefull kugge i det viktiga arbetet med att på olika sätt stärka och lyfta organisationens varumärke. Region Jämtland Härjedalen har en bred spännvidd från hälso- och sjukvård till regional utveckling.
Något för dig? Välkommen med din ansökan!
*Här blir du en del av ett skönt gäng med blandade kompetenser journalister,
innehållsproducenter, formgivare, strateger, kommunikatörer och webbutvecklare
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en examen från högskola/universitet med inriktning inom kommunikation eller motsvarande. Du är en vass webbskribent som både kan skriva och utbilda i klarspråk. Att ha användarna och deras behov i fokus ser du som en självklarhet. Du är van att fånga, förstå och prioritera olika verksamheters och användares behov. Du är också van att vara en aktiv part i redaktionella utvecklingsprojekt att planera och sjösätta nya innehållsstrukturer. Praktisk kunskap om användartester, webbanalys och tillgänglighet är meriterande. Det är också meriterande om du har arbetat i Sitevision.