OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska institutet är en statlig myndighet som ökar omvärldens intresse för Sverige.Genom strategisk kommunikation och utbyte inom kultur, utbildning och vetenskap främjar vi samarbete och långsiktiga relationer med andra länder.Verksamheten bedrivs i nära samarbete med svenska ambassader och konsulat.Se vidare på www.si.se.
Vill du vara med och sätta Sverige på kartan?
Svenska institutet (SI) söker en webbmaster till avdelningen för kommunikation och marknadsföring.I tjänsten ingår även ansvar för Sweden.se music room.
SI söker en kreativ och driven webbmaster till Sveriges officiella portal Sweden.se.Arbetsuppgifterna består till 75% av att löpande utveckla och uppdatera det tekniska på webbplatsen via CMS EPiServer, kontrollera länkar och uppdatera webbplatstjänster som "Events map", hantera och utveckla RSS-flöden, administrera nyhetsbrev, arbeta med sökmarknadsföringsaktiviteter som sökmotorsoptimering och sponsrade länkar samt att följa upp, mäta och analysera aktiviteter på sajten.Arbetet sker i nära samarbete med projektledaren och ytterligare en webbmaster.Resterande 25 procent består i att ansvara för underhåll, utveckling och statistikuppföljning av SI:s musiksatsning Sweden.se music room.
Vi söker dig med social kompetens som är resultatdriven, idé- och initiativrik, självgående och ansvarsfull.Du har erfarenhet av och passion för digital kommunikation och webbteknik.Vidare ska du ha stort intresse av och kunskap om samtida svensk musik.Vi eftersträvar etnisk och kulturell mångfald och en jämnare könsfördelning och ser gärna sökanden som bidrar till detta.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast.
I ansökan ska du svara på hur du uppfyller kraven vad gäller:
.Minimum två års yrkeserfarenhet som webbmaster
.Dokumenterad erfarenhet av musikrelaterad verksamhet och tillgång till eget nätverk inom samtida svensk musik
.Mycket goda kunskaper i webbredigeringssystemet EPiServer
.Dokumenterad vana av bildredigering i Adobe PhotoShop
.Grundläggande kunskap om Html, Java script, Adobe Flash och webbaserade streaming-verktyg för både film och musik
.Erfarenhet av sökmarknadsföring: SEO & sponsrade länkar
.Kunskap om VERVA:s tillgänglighetskrav
.Erfarenhet av och kunskap om Webb 2.0 (RSS, bloggar, sociala medier, etcetera)
.Erfarenhet av att arbeta inom en varumärkesorienterad verksamhet
.Akademisk utbildning
.Mycket goda kunskaper i engelska
Närmare upplysningar om anställningen lämnas av Else-Marie Mattsson.Fackliga ombud är MariAnne Walz för SACO-S och Katharina Holmén för ST.Mer information om SI finns på www.si.se.
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär
- Män dominerar Internet-branschen