Drivna butikskonsulenter till ICA Special

Arbetsbeskrivning

Butikkonsulent
Vill du bli del av ett spännande projekt i en dynamisk arbetsmiljö som ger dig många tillfällen till spännande personmöten och chans att vara med i utvecklingen av Sveriges ICA Maxi Special-butiker? Är du en händig person som trivs i att resa dit utmaningen finns och i täta team bygga upp butiksytor runtom i landet? Är det du som ska ta företaget till nya höjder genom att med tydlig struktur och kreativt sinne vara med i utvecklingen av ICAs Maxi Special-butiker – då kan detta vara tjänsten för dig!

Vilka är ICA Special?
ICA Special är den del av ICA som arbetar med allt utom mat, det vill säga allt ifrån husgeråd, kläder, böcker till servetter, espressomaskiner och kompletta trädgårdsmöblemang. ICA Special arbetar mot ICAs 1400 butiker i Sverige och är service provider till Norge och Baltikum. Funktionen ansvarar också för resultat och drift av Maxi Special AB, en helintegrerad kedja med 81 enheter som drivs i Maxi ICA Stormarknad med ca 900 medarbetare och en omsättning på ca 5 miljarder. Livsdelen ägs och drivs av enskilda handlare.

Om rollen
Rollen som butikskonsulent innebär att du är delansvarig för genomförandet av nyetableringar samt större förnyelser/ombyggnationer av ICA Maxi Special-butiker runtom i hela landet. Du kommer att arbeta i team om 2-3 stycken butikskonsulenter och resa till tilldelade butiker i behov av nyetablerings-/förnyelseprojekt. Din arbetsvecka kommer att löpa från måndag – torsdag då övernattningar och resande är en del av din vardag och du har hela landet som arbetsfält.

De projekt du blir tilldelad brukar omfattar ca 3-5 veckor/butik, för att sedan bli tilldelad ett nytt projekt i en annan butik. Arbetsuppgifterna som butikskonsulent hos ICA Special innebär att ansvara för att inredning och varor beställs och plockas enligt beslutade varuplaceringsmallar och kommunikationsmaterial. Du är drivande och praktiskt delaktig i uppbyggandet, säkerställer att tidsplaner följs samt att övriga personalen i butik blir utbildade och delaktiga i arbetet. Du tar kostnadsmedvetna beslut gällande varuvisningen i butik såväl som omkostnader för resor/boende samt har ansvar att planera och rapportera resursbehov utefter tilldelat projekt.

Dig vi söker
Vi söker dig som har ett kreativt sinne med känsla för färg och form. Du har lätt för att skapa en trivsam arbetsmiljö tillsammans med dina medarbetare, vilket du gör genom att bl a själv arbeta fysiskt aktivt i uppbyggandet och inte vara rädd för att hugga i. Som person är du van vid att hålla många bollar i luften och samtidigt måna om en god struktur och planering i ditt dagliga arbete. Du är en teamplayer som trivs i att arbeta tätt med andra lika väl som att ta egna initiativ. Du är lyhörd för medarbetare såväl som kunder och har lätt att få med dig och inspirera andra.

Rätt person bör ha några års erfarenhet av butiksarbete och gärna med inriktning på specialvaror och stormarknad. Erfarenhet av ledande befattning i butik eller ledarskap generellt i något sammanhang är meriterande för denna tjänst. Utbildning inom butikskommunikation eller liknande är ett önskemål men inget krav. Du bör ha grundläggande datakunskaper och det är meriterande att vara van vid att arbeta i ICA:s butikssystem AOB. Du besitter en god förmåga att kommunicera i både tal/skrift i svenska och engelska samt är resultatinriktad i alla delar av ditt arbete.

Varför ska du arbeta hos oss på ICA Special?
Som butikskonsulent på ICA Special erbjuds du en dynamisk arbetsmiljö med spännande arbetsuppgifter och många tillfällen till möten med olika människor. Som anställd i ett av ICA-koncernens dotterbolag har du också stora möjligheter till fortsatt utveckling och avancemang inom ICA Special och övriga ICA centrala organisationer. Du kommer att bli en del av ett gott arbetsklimat med högt i tak och familjär sammanhållning. Brinner du för att förnya och bygga om butiker, tveka inte att söka denna tjänst!

Proffice Industrial & Logictics välkomnar alla sökanden och ser fram emot din ansökan!

Uppdragsgivare: Proffice Industrial & Logictics

Uppdragsbeskrivning: Tidsbegränsat bemanningsuppdrag med start omgående (allra senast 9 januari) t.o.m 24 maj 2017.

Omfattning: Heltid 40h, måndag - torsdag.

Arbetsort: I hela Sverige. Resor och övernattningar ingår löpande i tjänsten.

Start: Omgående enligt överenskommelse.

Intervjuer sker löpande, så ansök direkt! Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarige Isabelle Traneroth, isabelle.traneroth@proffice.se


Organisations-/företagsbeskrivning:

Proffice är ett av Nordens största bemannings- och rekryteringsföretag med över 10 000 anställda på omkring 80 kontor i Norden. Vi är en del av det globala HR-tjänsteföretaget Randstad. Som konsult hos Proffice är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver detta får du dessutom en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig möjlighet att forma din karriär så som du vill. Som konsult hos oss får du alltså en mängd karriärmöjligheter, du möter olika företagskulturer och får erfarenhet från många branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV.

KEEP IMPROVING!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linus Rundberg

Linda Gylling

Charlotta Isacson

Moa Englén Berglöf

Lisa Gullberg

Hanna Håkansson

Christopher Fält

Olivia Laurent

Isabella Karlström

Amanda Berglin

Sammanfattning

Besöksadress

Östra Hamngatan 23, 411 10 Göteborg
None

Postadress

Östra Hamngatan 23
Göteborg, 41110

Liknande jobb


Butikschef - Svenssons

Butikschef - Svenssons

4 november 2024

Butiksansvarig DeLa-matbutik

Butiksansvarig DeLa-matbutik

31 oktober 2024

Butikschef - Svenssons

Butikschef - Svenssons

30 oktober 2024