OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
kundtjänstmedarbetare
Skulle du passa in i beskrivningen framåtlutad, engagerad och målinriktad? Drivs du av försäljning och att leverera helhetslösningar till kunderna? Har du dessutom en känsla för service och en förmåga att skapa kundnöjdhet genom att hitta de bästa möjliga lösningarna till varje kund? Då är det dig vi söker till denna säljande roll mot företagskunder!
I rollen som företagssäljare kommer du att arbeta med inkommande samtal från företagskunder i hela landet som behöver din hjälp med att optimera sina lösningar och få svar på sina frågor. Du kommer att arbeta tillsammans med ett erfaret och lösningsorienterat team som präglas av framåtanda, god stämning och med fokus på kundservice. I rollen lägger vi stor vikt vid bemötande, merförsäljning och måluppfyllelse. Det handlar mycket om att skapa och upprätthålla goda samt långsiktiga kundrelationer. Du kommer att representera företaget utåt och bär därför ett stort ansvar i varje samtal gällande kundnöjdhet.
Din arbetsdag kommer att variera utifrån kundernas behov och funderingar men kommer övergripande att bestå av att besvara inkommande samtal och i vissa fall även mail. Tillsammans med ditt team kommer du att ta fram anpassade lösningar och dessa mycket utifrån behovsanalyser samt informera kunden om unika erbjudanden och kampanjer. Du kommer att erbjudas möjlighet att bredda din kompetens med kontinuerlig uppföljning inom både teknik, försäljning och personlig effektivitet.
För att lyckas i rollen inleds tjänsten med en introducerande utbildning där du får lära dig mer om behovsanalyser, kundrelationer, försäljning samt alla de system som du kommer att arbeta i dagligen. Utbildningen är obligatorisk och självklart fullt betald. Efter utbildning har du vidare stöd av såväl teamledare, konsultchef och kompetenscoach som alla har i uppdrag att ge dig de rätta förutsättningarna för att trivas och utvecklas på jobbet. Utöver det ingår du i ett motiverat och engagerat team med hög arbetsmoral och för rätt person finns det möjligheter till en fortsatt karriär hos kunden.
Uppdragsgivare: Randstad
Ort: Norrköping
Start: 17 april
Omfattning: Heltid. Kontorstider
Krav: Avslutad gymnasieutbildning med fullständiga betyg.
God svenska och engelska i tal samt skrift
God datorvana
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av försäljning och/eller bemötande av olika typer av människor.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-03-31. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Vid eventuella frågor kontakta rekryteringsansvarig Linn Enander via mail linn.enander@randstad.se, observera att vi endast tar emot ansökningar via ansökningsformulär i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jonathan Ottosson
Malin Öhman
Amy Tubtim Gudjonsson
Linn Enander
Katja Karlsson
Markus Balldin
Josefin Westman
Alexandra Enocksson
Amanda Sundgren
Amy Gudjonsson