Drivna handläggare med juristexamen sökes till myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu efter ett antal handläggare med en serviceinriktad inställning till vår kund med kontor i Sundbyberg. Uppdraget är på heltid och startar den 10 november för att pågå till den 9 mars 2018. Det finns även chans till viss förlängning. Du kommer att anställas av oss på Bemannia och vara uthyrd till vår kund som är en förvaltningsmyndighet.

Dina arbetsuppgifter:

Som handläggare kommer du arbeta med att fatta beslut i enskilda ärenden rörande skuldsanering där du på ett pedagogiskt sätt förklarar innebörd och konsekvenser av fattade beslut, både i skrift och per telefon. Rollen innebär externa kontakter med sökande, budget- och skuldrådgivare samt andra myndigheter. Du kommer ingå i ett härligt team på flera personer som leds av en handledare.

Dina kvalifikationer:

- Juristexamen 270hp
- Minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- God kommunikativ förmåga, i tal och skrift

Meriterande kvalifikationer:

- Minst 8v. erfarenhet av arbeta med juridiska uppgifter på myndighet, juridisk byrå, tingsrätt eller liknande.
- Om du slutfört din examen under de senaste 3 åren.

Dina personliga egenskaper:

Vi söker dig som är initiativtagande och självständigt, men som samtidigt fungerar väl vid samarbete i grupp. Du är öppen, prestigelös och kan självständigt dra slutsatser när du arbetar med flera parallella arbetsuppgifter.

Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, förnamn.efternamn@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.



Våra tjänster finner du på följande sida

Vill du registrera ditt CV kan du göra det på följande sida.
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.

Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.

Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor Stockholm
  • 10 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 6 oktober 2017

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Handläggare AFI (tidsbegränsad)

Handläggare AFI (tidsbegränsad)

15 november 2024

Handläggare AFI

Handläggare AFI

15 november 2024

Handläggare (tidsbegränsad)

Handläggare (tidsbegränsad)

15 november 2024

15 november 2024