OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivna IT-problemlösare till Telia!
Har du ett brinnande intresse för teknik och problemlösning och hur det kan förbättra människors och företags vardag, som faktiskt ser till att det funkar? Älskar du dessutom att hjälpa andra och visa hur de kan göra saker smartare? Vi söker dig som är nyfiken med stark känsla för teknik för ett spännande uppdrag hos Telia.
Det vi erbjuder dig är en vardag fylld med både enkla och kluriga IT problem ute hos kunder där du är deras räddning och lösningen på deras huvudvärk. Du får möjlighet att utnyttja allt det du redan kan om teknik och dessutom möjlighet att ta reda på det du inte vet för att kunna lösa kundernas problem. Du får besöka en mängd olika kunder som har olika sätt att använda teknik men med en sak gemensamt, de vill att någon hjälper dem med att få tekniken att fungera. Problemen kan exempelvis vara att flytta från en mailserver till molnet, exempelvis Office 365/Google Apps eller att ta reda på varför wifi-nätverket inte fungerar och bygga ut det med exempelvis router och repeaters.
Genom att planera och prioritera ditt arbete strukturerar du själv upp din arbetsdag och ansvarar för dina egna resultat. En stor del i tjänsten är även att samarbeta med dina kollegor inom Telia, framförallt andra problemlösare och säljare.
Du blir vår hjälte när du är våra kunders hjälte. Det vi värdesätter mest är att du gör kunden nöjd och hjälper till att hitta nya lösningar och sedan ser till att det fungerar. Som person ser vi att du är nyfiken, ansvarstagande, strukturerad och förtroendeingivande med en god pedagogisk förmåga. Din goda sociala förmåga och din förmåga att se lösningar där andra ser problem gör att du snabbt blir populär i rollen. Ditt fokus på kundnöjdhet och din attityd till uppdraget gör att du tillsammans med dina kollegor bildar ett vinnande lag och tar service till en helt ny nivå.
Förutom dina personliga egenskaper tror vi att du är en tekniskt kompetent person inom såväl molntjänster som IT-stöd. Vi tror att du har en vilja att bli utmanad av kunden och att ditt brinnande teknikintresse lyser igenom i varje samtal. Har du dessutom tidigare erfarenhet av support eller kundservice så kommer du snabbt att kunna sätta dig in i rollen.
Så du som är den där som alla i din närhet frågor om teknik, du kanske t.o.m. är lite av en IT nörd. Ta chansen att vara en del av vår resa att digitalisera Sverige.
För att bli aktuell för denna tjänst behöver du:
• Körkort
• Goda kunskaper i engelska
• Teknisk kompetens
• Minst ett års erfarenhet av liknande tjänster
•
Uppdragsgivare: Telia Company
Ort: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning, inleds med 6 månaders provanställning.
Sista ansökningsdag: 2016-06-30, observera att tjänsten kan komma att tillsättas tidigare, så ansök gärna redan idag.
För information: Kontakta Anna Liljegren, Anna.Liljegren@proffice.se, [ mailto:Anna.Liljegren@proffice.se ] observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, ansök på www.proffice.se [ / ]
Keep improving.
Kontaktpersoner på detta företaget
Liv Hedström
Therese Lönnberg
Maria Callaghan
Emelie Wiktorsson
+
Fatu Lönnberg
Emelie Wiktorsson
Emelie Wiktorsson
Maria Callaghan
Nils Börlin
Anne Södergren