OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av IT-support och vill ta ett steg framåt i din karriär? Just nu söker vi duktiga supporttekniker åt spännande kund i Stockholm!
Om tjänsten
Har du ett brinnande intresse för IT och trivs i en serviceroll? I rollen som supporttekniker kommer du att arbeta i en 1st line IT-support. Du får ansvar för att hantera incidenter och utföra beställningar. Detta gör du genom telefon, chatt och fjärrstyrning.
Arbetsuppgifterna består främst av hantering av felanmälningar genom telefon, chatt och mejl samt utförande av beställningar av AD-behörigheter, nya kalendrar och brevlådor. Här arbetar du i enlighet med ITIL och får tillgång till de verktyg du behöver för att arbeta, det vill säga en dator, mobil, headset och digitala verktyg som TeamViewer och kunskapsartiklar med lösningar på olika tekniska problem. Vanligt förekommande ärenden är lösenordsbyten, felsökning i Active Directory, Office paketet samt Windows 10. Arbetstiderna varierar mellan 8-17 samt 7-16. Supporten består idag av sju medarbetare som ger support till kundens alla anställda!
Du ska känna dig bekväm med att självgående arbeta med följande:
- Felsöka allmänna Windows-10 fel
- Felsöka och administrera konton och datorer i Active Directory
- Arbeta under press i telefonköer eller driftstörningar
- Hantera brevlådor och epostkonton i Exchange Online
- Felsöka hela Office 365 paketet
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos Liminity AB och arbetar sedan ute hos vår kund. Som konsult för Liminity AB erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt och klättra inom branschen. Vi erbjuder bland annat certifikat och utbildningar du vill ta för att växa som IT-konsult - och belönar med generösa bonusar!
Här är du inte nedlåst i din felsökning eller tvungen att följa en guide för varje ärende. Du har full frihet till att lösa ärenden på ditt sätt. 1st & 2nd-line ärenden ingår i dina arbetsuppgiften men du får även möjlighet att hantera mer avancerade ärenden.
Om Liminity AB
Vi på Liminity AB har hög fokus på leverans och personlig utveckling! Det är därför viktigt att du är bekväm i rollen som supporttekniker och vill utvecklas. Det är ett gigantiskt plus om du är redo certifiera dig inom olika områden och har ett professionellt kundbemötande.
Liminity är ett företag som drivs utav motiverade medarbetare med fokus på att alla ska känna sig inblandade och som en viktig del av företaget. Vi ser oss själva som mer än bara arbetskollegor.