OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Varför ska du söka tjänsten som Kundserviceagent?
- Vi är ett växande e-handelsföretag vilket betyder spännande bransch, högt tempo och mycket som händer
- Vill du utvecklas, antingen ledarskaps- eller kompetensmässigt, har du kommit rätt. Några av våra före detta agenter är i dagsläget Second line-agenter och Teamleaders på Kundservice, Inköpsassistenter på Inköp, Social media manager på marknadsavdelningen (för att bara nämna några!).
- Kundserviceteamet består av 50 härliga medarbetare som verkligen ser fram mot att få nya kollegor!
Jollyroom startades för 10 år sedan här i Göteborg och har sedan dess vuxit rekordsnabbt, nu är vi störst i Norden inom barn- och babyprodukter på nätet. Vi är 450 Jollyroomare och förra året omsatte vi 1,4 miljarder. Nästa mål är störst i Europa och en omsättning på 2 miljarder!
Hur ser teamet ut?
Våra kundserviceagenter har olika erfarenheter från arbetslivet, men den gemensamma nämnaren är att alla tidigare har jobbat med service gentemot kund på ett eller annat sätt. De är mål- och serviceinriktade, har ett lösningsorienterat förhållningssätt och är initiativtagande. För oss är det viktigt att du besitter liknande erfarenhet och egenskaper. Detta ger oss alla förutsättningar att ge våra kunder den bästa servicen i branschen.
Vad gör en kundserviceagent på Jollyroom?
- Hjälper kunder via telefon, email, chatt och sociala medier
- Hanterar olika typer av reklamationer
- Är delaktig i arbetet med att skapa rutiner inom kundservice och utveckla avdelningen
Hur ser karriärmöjligheterna ut hos oss?
Eftersom vi vuxit, och växer, öppnas det löpande upp för nya möjligheter. Att ha erfarenhet från vår Kundserviceavdelning är en stor fördel om du vill utvecklas, antingen inom avdelningen eller exempelvis Inköp, Sociala medier, Supply chain etc. Vi har ett uttalat (och uppnått) mål på Jollyroom att 50 % av alla heltidstjänster ska tillsättas med nuvarande Jollyroomare och hela 70 % av alla ledartjänster ska tillsättas internt. Därmed har drivna och motiverade medarbetare god chans att utvecklas. Hos oss är det viktigaste att du visar engagemang för dina arbetsuppgifter och dina kollegor, gillar målsättningar och att du vill vara med på vår galna resa mot att bli störst i Europa.
På bilden nedan ser du Thea som startade hos oss våren 2020 i tjänsten Kundserviceagent och idag är hon Teamleader för svenska och norska kundserviceteamet. Om du börjar hos oss blir Thea därför din närmsta chef!
Upplägg och kontakt
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Tillsvidare (6 månaders provanställning tillämpas)
- Arbetstider: Måndag-fredag kl. 8-17 samt 1-2 söndagar kl. 8-17 per månad
- Placering: Göteborg. I november flyttar hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt restaurang och gym för alla medarbetare.
- Kontakt & frågor: Nicole Berger, via nicole.berger@jollyroom.se
Vi arbetar löpande med rekryteringen, så var gärna snabb med din ansökan.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.