OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Björn Lundén är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 30 år förenklar vardagen för små och medelstora företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatt och deklaration, redovisning, löner och personalfrågor.
Vi är idag drygt 100 medarbetare på kontoret i Näsviken och ett femtontal på Ljusdalskontoret samt några utspridda runtom i landet. Vi jobbar i en organisation som präglas av delaktighet och samarbete. Som arbetsgivare är vår vision att vara det självklara valet för anställda och blivande anställda som vill må bra och ha kul på jobbet och som vill ha en arbetsplats som erbjuder trygghet, respekt, kompetens, ärlighet, kommunikation och delaktighet.
Vi på Björn Lundén tror att en hållbar utveckling är nyckeln till vår framgång. Vi värnar om och samspelar med vår omgivning genom att ta ansvar för miljö, människor och ekonomi. Vi agerar ansvarsfullt och strävar efter långsiktiga relationer med såväl kunder och leverantörer som anställda, kommunen och näringslivet.
Du erbjuds:
• Goda möjligheter till kompetensutveckling
• 30 dagars semester
• Friskvårdtimme på arbetstid
• Flexibla arbetstider
Dina arbetsuppgifter
Har du ett tekniskt intresse och samtidigt brinner för kundservice? Gillar du att hjälpa andra och är pedagogisk i ditt arbetssätt? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker nu dig som vill jobba med programsupport till Björn Lundéns team i Näsviken!
Supportteamet i Näsviken är vår största supportgrupp och består av ca 30 personer varav 19 personer arbetar i supporten för vårt ekonomisystem dit vi nu söker två medarbetare.
I vår största supportgrupp hjälper vi kunderna med i huvudsak tekniskt inriktad support för våra produkter BL Administration (BLa) som är ett ekonomisystem, men även med applikationer som är integrerade med BLa via API:er, till exempel bankkopplingar, kassasystem och projektsystem.
Vi ser gärna att du förstår hur företagets ekonomi hänger ihop för att kunna hjälpa kunder med frågor som kan vara av mer teoretisk karaktär.
Utöver att besvara supportsamtal ser vi gärna att du hjälper till med visningar och utbildningar i våra program, varför det är meriterande om du är pedagogiskt lagd. För de klurigaste tekniska utmaningarna har vi hjälp av vår tekniska support.
Din profil
Vi söker dig som:
• Har ett tekniskt intresse och förståelse för digitaliseringsutvecklingen, webb, app och integrationer.
• Har arbetat inom kundtjänst/kundsupport tidigare.
• Meriterande är om du har arbetat på redovisningsbyrå alternativt arbetat med redovisning på företag eller förening.
• Meriterande är om du har studerat på högskola/universitet inom ekonomi alternativt gått en yrkesutbildning inom redovisning.
För att passa i rollen ser vi att du är en teamspelare, du gillar att hjälpa andra samt trivs att använda telefonen som är ditt främsta verktyg. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Vi ser även att du är stresstålig och har förmågan att kunna prioritera och strukturera vid perioder med högt tempo. Vidare är du en problemlösare och tar egna initiativ när det behövs.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. Då vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök så snart som möjligt, dock senast den 14 mars, via www.clockworkpersonal.se. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Samuli Helavuori på telefon: 073- 351 27 63