Drivna projektassistenter till välkänt internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

JKS Sverige är ett bemannings- och rekryteringsföretag som ingår i JKS och är representerade i Danmark, Norge och Sverige. JKS har arbetat med att erbjuda våra kunder dynamiska och flexibla bemanningslösningar sedan 1995. JKS är Danmarks största bemanningsföretag och har dagligen 2 800 medarbetare i uppdrag.

Till välkänt internationellt bolag söker vi drivna
projektassistenter för omgående start.

ARBETSUPPGIFTER: 
Som projektassistent kommer du att ha en administrativ och
koordinerande roll i olika projekt och arbeta nära projektledare och
projektorganisation. 

Dina ansvar och arbetsuppgifter varierar beroende på projekt.
Administrativt kan det innebära att skapa och hantera avtal och
kontrakt, granska tidrapporter och fakturor samt rapportering och
uppföljning i projekten avseende exempelvis planering och budget. I
en mer koordinerande roll ansvarar du för kalendrar och mötesbokning
i pojekten, samordnar resor, konferenser och större möten samt
introducerar nya projektdeltagare och ordnar med IT och behörigheter.
    

Koncernspåk och arbetsspråk är engelska och du kommer att ha
många kontaktytor i tjänsten, såväl internt som externt. Tjänsten
ska tillsättas omgående och placering är i Malmö/Helsingborg. 

KOMPETENS, ERFARENHET OCH PERSONLIGA EGENSKAPER:
Vi söker dig som har arbetat som projektassistent eller
-koordinator, gärna i internationell miljö, och som har god
förståelse för projektledningprocesser och metoder. Du är en skarp
administratör och kommunikatör och har förmågan att samordna
aktiviteter och supportera där behovet finns. Vi ser gärna att du
har arbetat med liknande arbetsuppgifter, så att du har lätt för
att sätta dig in i arbetet.      

Som person är du driven, proaktiv och strukturerad.
Arbetsbelastningen är periodvis hög och förutsätter att du är
flexibel och trivs med högt tempo och många parallella
arbetsuppgifter. Du trivs i en supporterande roll och sätter stort
värde service, samarbete och kommunikation. Du ser
förbättringsmöjligheter och hittar gärna lösningar som
underlättar arbetet i projekten. Din sociala kompetens är hög och
du uppskattar mycket kontakter i ditt arbete. 

Tjänsten förutsätter goda kunskaper i Microsoft Office (Word,
Excel, Power Point) och vi ser gärna att du har erfarenhet av
Microsoft Visio, Clarity och E-flow /Basware. Engelska behärskar du
obehindrat och talar och skriver på professionell nivå.  
 
VI ERBJUDER DIG: 
Möjligheten att arbeta på JKS Sverige i ett spännande uppdrag hos
vår kund. JKS har kollektivavtal och följer de regler och avtal som
finns på arbetsmarknaden, så att du som konsult kan känna dig trygg
i din anställning hos oss.    
ANSÖK:
Sök gärna tjänsten redan idag, då vi gör löpande urval.
Registrera ditt CV på www.jksgroup.se och sök tjänsten via
ansökningslänken. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att
kontakta Frida Borg på telefonnummer: 0709-68 30 19.

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer informasjon

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Borg
+46 709-68 30 19
Elin Jonsson
0709-68 30 20
Elin Jonsson
+46 (0)40 12 12 25
Elin Jonsson
+46 (0)709 68 30 20
Rekryteringskonsult Elin Jonsson
040-121225 0709683020
Elin Jonsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JKS Sverige AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 13 december 2016

Besöksadress

Stationsplan 1 641 80 Katrineholm
None

Postadress

Stationsplan 1
0483, 16867

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024