OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för att ta nästa kliv på din utvecklingsresa inom IT? Vill du jobba i en teknisk support där du får arbeta med felsökning och problemlösning på riktigt? Brinner du för teknik och att ge god service tycker vi att du ska söka denna tjänst.
Om Nordlo
Vi är IT-partnern som sätter medarbetare och kunder först. Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser, som med en passion för hållbara lösningar har kraft att förändra. Vår strävan och vilja är att ständigt förbättra, utmana och förändra. För att nå till toppen gör vi jobbet tillsammans, vi agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder. Vi har en decentraliserad organisationsmodell med ett delegerat beslutsmandat, där du ges möjlighet att driva din egen och kundens utveckling.
Vem är du?
Som person är du ansvarstagande, engagerad och lyhörd. Du är en problemlösare med god förmåga att kommunicera med såväl kollegor som kunder. Du motiveras av att arbeta i ett team där målet är att lyckas tillsammans och där din egen prestige läggs åt sidan. Vi tror att du dessutom har ett stort IT-intresse och en nyfikenhet som driver dig till att vilja lära dig mer inom ämnet.
För att lyckas som Supporttekniker i vår verksamhet ser vi vidare att du uppfyller följande
Gymnasial utbildning eller högskoleutbildning, gärna inom IT
Tidigare erfarenhet som Supporttekniker/arbete i ServiceDesk
Grundläggande kunskaper inom Office 365 och Active Directory
Grundläggande kunskaper inom Microsoft Azure
Förmåga att obehindrat uttrycka dig på svenska i tal och skrift
B-körkort är meriterande men inget krav.
Vad kan du förvänta dig av rollen?
Vår ServiceDesk är inget CallCenter med traditionella strukturer, utan en teknisk support som dagligen gör skillnad för våra kunder - direkt. I vår ServiceDesk ges du stort utrymme att utifrån din egen kompetensnivå lösa ärenden med olika svårighetsgrader.
Som Supporttekniker är du vår viktigaste ambassadör för vår verksamhet. Genom kunskap, lyhördhet och förståelse är du med och bidrar till det våra kunder så högt värdesätter hos oss. En vanlig arbetsdag består av att du via telefon, fjärrstyrning eller på plats hos kund bistår med support, ger tekniska råd, hanterar driftstörningar och effektiviserar IT-miljön. Genom varierande arbetsuppgifter och olika kundmiljöer ges du goda möjligheter att lära mycket nytt, men också stärka och utveckla din befintliga kompetens.
Du kommer ha en bas i ett av våra leveransteam och i ett tätt samarbete jobbar du med ditt team mot ett fåtal av våra kunder. Samarbete är en grundläggande förutsättning för oss och oberoende vart du befinner dig i organisationen är vi ett Nordlo där vi alltid strävar gemensamt mot våra mål.
Vi erbjuder
Samarbete är en grundläggande förutsättning för oss på Nordlo - oberoende vart du befinner dig i organisationen är vi ett Nordlo och vi strävar alltid gemensamt mot våra mål. Hos oss rekryteras du inte alltid till en specifik detaljstyrd roll, utan snarare för din förmåga och personliga egenskaper.
Våra medarbetare är vår största tillgång och att du ges förutsättningar att må bra är därför en av våra högsta prioriteringar. Vi erbjuder bland annat en sjukvårdsförsäkring, möjligheten till återkommande hälsoundersökningar, friskvårdsbidrag och olika friskvårdsaktiviteter.
Vi värnar alltid om balansen mellan arbetstid och fritid och erbjuder därför dig som anställd flexibilitet både vad gäller arbetstid och möjlighet till distansarbete. Som företag anser vi att det är viktigt att ge tillbaka till det samhälle vi finns och agerar i och är därför stolta över vårt hållbarhetsarbete som du kan läsa mer om på vår hemsida.