OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Om jobbet
Förebyggande arbete är prioriterat i Uddevalla kommun.
Mycket av arbetet görs ute på förvaltningarna nära våra målgrupper. Det finns ett behov i kommunen av att samordna och följa upp de samlade förebyggande insatserna. Ett prioriterat område är att arbeta med samordning av det drogförebyggande arbetet.
Tjänsten är placerad på enheten för trygghet och samhällsskydd som arbetar med frågor som rör krisberedskap, säkerhetsskydd, verksamhetskydd och samhällstrygghet. Enheten arbetar på uppdrag av kommundirektören
Arbetsuppgifter
Du kommer i din roll att samordna kommunens arbete avseende förebyggande verksamhet och ansvara för kommunens samlade bild av pågående verksamhet och projekt inom området. Särskilt fokus ska ligga på drogförebyggande insatser. Du ska vara den som har en aktuell lägesbild av kommunens förebyggande arbete och bidra med samordning där det bedöms nödvändigt.
I rollen jobbar du nära säkerhetschefen och du förväntas kunna hantera både långsiktigt planeringsarbete och även agera i stunden när det behövs. Tjänsten innehåller såväl strategiskt som operativt arbete. Du kommer att arbeta tvärsektoriellt med andra förvaltningar och även bidra internt på enheten för att stötta i det samlade uppdraget. Du kommer att rapportera och föra dialog i olika forum.
Kvalifikationer
Du ska ha eftergymnasial utbildning avseende drogförebyggande arbete eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi söker dig som har stor förståelse för kommunens verksamheters uppdrag och förutsättningar. Du har en bra analytisk förmåga och är utmärkt på att ta till dig information och återge den, du ska också ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Vem söker vi?
Du behöver kunna ta egna initiativ och skapa relationer och samarbeta med olika typer av människor i olika sammanhang. Vi söker dig som är lojal, tydlig och prestigelös i ditt arbetssätt för att väga in olika perspektiv i en helhet. Vi är medvetna om att detta är en roll där du behöver vara uthållig, strukturerad, personlig mognad, strategiskt tänkande och integritet för att lyckas i rollen. Du har lätt att arbeta tillsammans med andra kompetenser än din egna.
I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078