OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DS Smith är en helhetsleverantör av förpackningar och förpackningslösningar i huvudsak i wellpapp. Vårt breda kunderbjudande innefattar säljande förpackningsdesign, displayer, utomhusreklam, förpackningslinjer, stötskydd, förpackningstillbehör, logistiklösningar samt specialprodukter och barriär. DS Smith i Sverige omsätter ca 1,7 mdkr och är ca 660 anställda. DS Smith är en multinationell förpackningskoncern som omsätter ca 50 mdkr och är 21 500 anställda. Vi har verksamheter i mer än 20 länder med totalt ca 190 tillverkningsanläggningar. www.dssmith.com
Vill du arbeta i en utvecklingsorienterad miljö där problem snabbt vänds till möjligheter?
Trivs du i en samordnande funktion med många kontaktytor där ditt serviceinriktade sätt gör skillnad?
- Då kan du vara rätt för oss!
I denna roll fyller du en mycket viktig funktion. Du ersätter en av våra medarbetare som nu tar steget vidare i vår organisation. Det kommer finnas möjligheter att gå bredvid för effektiv uppstart och vi skräddarsyr en introduktionsplan till dig.
I tätt samarbete med säljare arbetar du med fokus inom segmentet Specialprodukter och du hanterar flera kontaktytor mot en av våra större kunder både i och utanför Sverige. Arbetsuppgifterna har stor variation och du är drivande i det administrativa arbetet som framförallt innebär följande;
• Upprätthålla och utveckla både kund- och leverantörskontakter
• Tillsammans med kund/leverantörer lösa förpackningsproblem
• Orderhantering och fakturering
• Inköp och bevakning av leveranslöften
• Lagerplanering och inventering av externa lager
• Sammanställa offertunderlag och se till att uppdatera prislistor
• Genomföra affärsmöten och delta i veckomöten via videokonferens mm
Att arbeta med en direkt och effektiv kommunikation är naturligt i denna roll. Du får möjlighet att kontinuerligt effektivisera både rutiner och arbetssätt i funktionen. Hos oss är personlig utveckling mycket viktigt! Arbetet kräver möjlighet att kunna genomföra kortare resor både inom och utanför Sverige ca 2 ggr/månad. Vi erbjuder dig en viktig plats i laget där vi i en utvecklingsorienterad miljö satsar mot fortsatt tillväxt och framgång!
Vem är du?
Vi söker dig med några års erfarenhet från en roll med tydliga inslag av kundkontakter. Exempelvis kan du ha arbetat i roller som projektledare, innesäljare eller orderhanterare. Kanske du känner dig redo att ta nästa kliv i karriären med viljan att fortsatt utvecklas tillsammans med oss. Du trivs i en miljö där du kan vara handlingskraftig och ta egna initiativ.
Det är viktigt att du har en god förmåga att ta in ny kunskap och information, förstå samband och se hur det påverkar helheten. Vi värdesätter din affärsmässighet och kommunikativa förmåga mycket högt. Tjänstens karaktär med många kontaktytor kräver att du behärskar engelska språket väl. Goda kunskaper i Office-programmen är en fördel.
Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Säljkraft. För mer information om tjänsten kontakta ansvariga rekryterare Anna Andersson tel 072-549 03 00 . Välkommen med din ansökan via www.finnvedensaljkraft.se, senaste den 10 oktober.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jonas Gallneby
Johan Sandahl