OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DSV är en globalt orienterad, ambitiös och handlingskraftig koncern med hög puls, som har alla transportprodukter på hyllan. Vi söker nu en åkeri-inköpare/Procurement specialist till DSV’s verksamhet i Sverige. Inköparen ska vara en del av vår inköpsavdelning på vårt huvudkontor i Landskrona, där han eller hon tillsammans med ett team på 8 medarbetare blir en del av en driven och specialiserad inköpsavdelning.
Vi söker nu dig som brinner för transportbranschen och vill vara ansiktet utåt mot våra åkerier. För att lyckas i rollen måste du vara en grym prisförhandlare och ha fallenhet för att bygga och skapa relationer. Vidare behöver du ha en avslutad gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av transportbranschen. Kanske har du jobbat ett par år med liknande uppgifter, trafikledning eller inköp. Vi ser gärna att du redan idag har ett nätverk av åkerikontakter inrikes.
I rollen som Procurement specialist blir ditt huvudsakliga ansvar att ta ett helhetsansvar för inköpsprocessen av åkerier. Utefter våra olika inrikes trafikers behov ska du leta reda på nya potentiella åkerier som vill samarbeta med DSV. På daglig basis kontaktar du och bygger relationer med nya och befintliga åkerier samt
kommunicerar/samordnar behovet av bilar med trafikchefen för respektive trafikområde. I samband med avslut, prisförhandlar du och upprättar avtal. I ett sista steg lämnar du över till inköpsadministratörerna på avdelningen som sköter administrationen. Efter hand som du blir varm i kläderna kommer du även genomföra åkeribesök.
Vår nästa Inköpare har följande profil:
Vi söker en självgående, driven och utåtriktad person som snabbt söker de kunskaper du behöver för att lyckas! Din approach är lösningsorienterad och du har en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på egen hand. Vi förväntar oss att du blir en del av DSV's drivna kultur med strävan att alltid utvecklas, växa och ha roligt på jobbet! Beroende på om du som söker är intern eller extern, är vårt mål att du inom 1-3 månader är varm i kläderna och självgående kontaktar de åkerier som behövs för att ta in överenskommet antal bilar.
Vi vill att du:
* Har arbetat inom transportbranschen i minimum 2 år och har god förståelse för termer och begrepp inom branschen och hur det trafiknära arbetet fungerar
* Har ett nätverk av åkerikontakter
* Har en mycket god relationsskapande förmåga och mycket god kommunikationsförmåga
* Har en god prisförhandlingsförmåga samt analytisk förmåga
* Är bekväm med att använda datorn som arbetsredskap och besitter grundläggande kunskaper i Officepaketet
* Har en avslutad gymnasieutbildning
* Talar och skriver flytande svenska och engelska
* Innehar B-körkort
Vi ser det som meriterande om du har:
* Arbetslivserfarenhet av att bygga relationer och exempelvis arbetat med trafikledning, sälj eller annan relationsskapande roll.
Är du redo för denna utmaning och vill bli en del utav vårt team?
Är du intresserad och vill veta mer om tjänsten, kontakta då Christian Gerdtsson, christian.gerdtsson@se.dsv.com
För nyanställningar i DSV kommer vi inför slutprocessen i rekryteringen att begära in Utdrag ur brottsregistret ifrån dig.