OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DSV – Global transport and logistics
DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career.
Read more at www.dsv.com
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden inom HR-kommunikation;
* Producera och publicera innehåll i olika kanaler
* Följa upp och utveckla internkommunikationen inom HR området
* arbetar för att utveckla och förbättra HR avdelningens kommunikationskanaler tillsammans med HR-teamet
Utöver detta är du samordningsansvarig för våra interna utbildningar inom bolagen. Vi ser här att du bland annat;
* koordinerar utbildningarna, tid och plats
* säkerhetsställer att rätt personer/funktioner tar del utav utbildningarna och administrerar dessa, inom exempelvis farligt gods och ledarskap
* hantera och utveckla våra e-learnings, vår interna DSV Learning Platform och ansvarar för kommunikationen av denna internt.
Då rollen är ny i vår organisation kommer du få stora möjligheter att utvecklas och du förväntas vilja vara med och påverka utformningen.
Vad har du med dig?
* Utbildning inom kommunikation eller annat område vi finner relevant för tjänsten
* Arbetslivserfarenhet kring internkommunikation och digital marknadsföring, gärna ifrån globalt bolag
* Tycker om att bidra med struktur och nya perspektiv
* Har förmågan att arbeta självständigt
* Är flexibel, lösningsorienterad och positiv
* Behärskar engelska i såväl tal som skrift
* Erfarenhet av HR-arbete är meriterande
Vi ser även att du har en god förmåga att växla mellan planerat och händelsestyrt arbete, samt mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter. Du har en god förmåga att hantera ett stundtals högt arbetstempo på ett bra sätt. Du förstår helheten och har lätt för att anpassa budskap och förklara komplexa frågor i olika kanaler till olika målgrupper.