OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DSV – Global transport and logistics
DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career.
Read more at www.dsv.com
Vad ska du göra?
Som medarbetare på kundtjänstavdelningen arbetar man med att supportera kunder och beställare via både telefon, mail och chatt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
* Avisering
* Ta reda på och vidareförmedla information om gods och beställningar
* Hantering och sökning i olika datorsystem
* Telefon- chatt och mailkontakt med både kunder, chaufförer och beställare
* Ta emot och kontrollera bokningar
* Leveransrapporter , daglig, vecko och månadsbasis
Vad har du med dig?
För att lyckas och trivas i rollen som kundtjänstmedarbetare tror vi att du bör drivas av att arbeta i en föränderlig miljö.
Du bör ha en välutvecklad känsla för service och tycka att problemlösning är roligt.
Det är även önskvärt att du besitter följande kompetenser och egenskaper:
* Van användare av olika system och bekväm med att arbeta med dator
* God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
* Bra simultankapacitet
* Tydlig och kommunikativ
* Erfarenhet från liknande tjänster är meriterande
* Erfarenhet från serviceyrke
Bekväm i att uttrycka dig på både svenska och engelska