Du som brinner för lön

Arbetsbeskrivning

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation samt trygghet och säkerhet.

Solna stad söker nu en erfaren medarbetare som brinner för lön till vår centrala lönefunktion.

Ditt uppdrag

Löneteamet ansvarar idag för löneadministration och utbetalning av löner och arvoden till ca 3.200 personer varje månad. Till stor del består arbetet av support och stöd till chefer/medarbetare. Löneteamet jobbar kontinuerligt med informations- och utbildningsinsatser samt uppdatering av rutiner. Du kommer ha stor möjlighet att tillsammans med övriga teamet påverka hur framtida arbete ska läggas upp.

Staden är i ständig förändring och vi ser gärna att du är nyfiken på digitaliseringens möjligheter. Du ska drivas av en känsla att vilja hjälpa till och att skapa ett positivt arbetsklimat med alla kontakter. 

Vi arbetar utifrån att det ska vara lätt att göra rätt så att rätt lön betalas ut i rätt tid.

 
Kvalifikationer

Vi söker dig som:


• Har en eftergymnasial utbildning inom löneadministration/personalekonomi - meriterande
• Har några års arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med lön och gärna inom offentlig sektor
• Tidigare arbetat i Heroma - meriterande
• Har goda kunskaper i Excel - meriterande
• Har kunskap om pensionsfrågor - meriterande
• Har kunskap av att arbeta med lagar och avtal inom personalområdet. 
• Har goda kunskaper i svenska i både tal- och skrift (i enlighet med att du kommer ge stöd till både chefer och anställda via telefon, mail samt andra kommunikationsvägar)

Som person har du lätt för att samarbeta och gillar att jobba i team, du kan anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar, du är självgående och gillar struktur i ditt arbete. Vidare har du en god muntlig kommunikation och anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap till motparten samtidigt som du är tillmötesgående i ditt bemötande gentemot chefer och medarbetare. Du ska ha ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Vi erbjuder dig en modern arbetsplats med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss är det viktigt med arbetsglädje och ett öppet klimat. Välkommen!

 

Mer information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Anders Ringstedt, chef för redovisnings- och löneenheten på tel: 08-746 24 86 eller Anders.Ringstedt@solna.se. Sista ansökningsdatum är den 2018-06-18. Vi tar endast emot ansökningar vi vårt rekryteringsverktyg.

Intervjuer sker löpande och det allra första steget i denna rekryteringsprocess är en telefonintervju med en av stadens rekryterare.


Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solna Stad Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 31 maj 2018

Liknande jobb


Interim Lönespecialist till kund

30 december 2024

30 december 2024