Du som vill möta kunder i telefon

Du som vill möta kunder i telefon

Arbetsbeskrivning

Kundservicehandläggare

Varje dag möter vi inom Kronofogden människor som behöver vår hjälp och kundservice är ofta våra kunders första kontakt med myndigheten.

På kundservice arbetar vi brett med att besvara frågor som rör hela myndighetens verksamhet. Kronofogden vill motverka överskuldsättning och vi hjälper kunden att göra rätt från början genom att lämna information på ett enkelt sätt.

Dina arbetsuppgifter består av att besvara frågor från våra kunder i telefon, e-post och andra digitala kanaler. I rollen som handläggare på kundservice hanterar du såväl enklare som mer kvalificerade frågor från både privatpersoner och företag, från de som vill ha betalt och de som ska betala. Du måste därför vara lyhörd för kundens behov samtidigt som du ser till myndighetens uppdrag i mötet med kunden. Myndigheten befinner sig i en digital förändringsresa som medför att våra och kundernas behov förändras i snabb takt.

För att kunna ge rätt information till kunden behöver du ha en bred kunskap om Kronofogdens uppdrag och verksamhet och kunna arbeta i flera verksamhetssystem samtidigt. Som nyanställd kundservicehandläggare får du en gedigen introduktion. Du förväntas även efter avklarad introduktionsutbildning fortsätta lära dig mer om Kronofogdens processer och bidra till myndighetens utveckling.

Vi söker dig som har

- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- arbetat minst tolv månader under de senaste fem åren med att ge service i ett högt tempo via telefon, epost eller via andra digitala kanaler
- goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta i flera olika system samtidigt
- uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
- goda kunskaper i engelska.

Du har personliga egenskaper som innebär att du är kommunikativ och pedagogisk. Du agerar flexibelt, är förtroendeingivande och stabil i samtalen med kund. Du gillar att samarbeta med andra. Du har även god slutledningsförmåga.

Det är meriterande om du har akademisk utbildning från högskola eller universitet om minst 60/90 hp inom samhällsvetenskap, ekonomi eller juridik. Det är även meriterande om du har erfarenhet av ärendehandläggning inom offentlig verksamhet.

Information om oss och jobbet


Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader.

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html.

Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

 

 

 

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets HR-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024