OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20213222
Arbetsuppgifter
Välkommen till Särskilt boende Malmö stad! Vi består av 40 särskilda boenden som är uppdelade i fyra geografiska områden i staden. Vi söker nu en assistent till ett av dessa områdena, en assistent som vill vara med och skapa en organisation i framkant.
Som assistent består din arbetsdag av administration och daglig kontakt, service och administrativt stöd till verksamhetens sektionschef. Du samarbetar i ett team som består av andra assistenter och samordnare.
Du kommer att arbeta i Malmö stads HR-system, där alla anställningar, närvaro och frånvaro läggs in och som ligger till grund för utbetalning av lön till enhetens medarbetare. Du hanterar också fakturor och utdata i ekonomisystemet Ekot. En av dina största uppgifter kommer bli schemaplanering samt att säkerställa den dagliga bemanningen i verksamheterna, detta gör du i samråd med respektive sektionschef.
Arbetsuppgifterna består även av fakturahantering, diarieföring, framtagande av statistik och sammanställningar, bokningar av lokaler, beställningar, samordna och fördela utbildningsplatser, service av bilar och cyklar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som minst har gymnasiekompetens, har du dessutom en eftergymnasial utbildning tex inom administration så är det en fördel. Du har tidigare arbetat med administrativa uppgifter. Har du erfarenhet av servicearbete, exempelvis inom kundtjänst, arbete i reception eller liknande, då är även detta en fördel, likaså om du har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete inom vården och/eller vana av Personec P, Life Care, Procapita, Ekot samt Excel
Som person är du lyhörd, flexibel och lösningsorienterad samtidigt som du är öppen för nya utmaningar. Tjänsten kräver att du har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer och du ser dig själv som en självklar del av teamet, samtidigt som du tycker om att arbeta självständigt. Det är viktigt för oss att du har ett gott bemötande, även i stressade situationer och du utför de dagliga insatserna med god kvalité och hög service.
I och med att tjänsten innebär mycket kommunikation, både i tal och skrift, krävs det goda kunskaper i svenska språket. Tjänsten kräver att du har god digital kompetens vilket innebär att det är naturligt för dig att använda datorn som arbetsredskap och hjälpmedel. Du har erfarenhet av att arbeta med administrativa system, dessutom har du en vilja och förmåga att snabbt sätta dig in i nya program och system.
Om arbetsplatsen
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra 5 200 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Var med och bygg morgondagens vård och omsorg Malmö behöver dig! Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98