OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MSX International är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster inom fordonsbranschen inom affärsutveckling men också genom outsourcade helhetslösningar. Vi är stolta över vårt team av experter som levererar mätbara resultat med hög kvalité och bidrar till företagets vision att bli ”partner of choice” för alla våra kunder och intressenter.
MSX International söker just nu en duktigt diagnostekniker att arbeta med teknisk support för ett stort bilmärke i norden. I tjänsten kommer du vägleda och supportera auktoriserade återförsäljare/verkstäder. Du kommer också hantera förhandsgodkännanden för reparation och dokumentera detta i avsedda system. Supporten kommer mestadels ske via elektronisk kommunikation men i vissa svårare fall kan det också bli aktuellt att utföra fältbesök för att ge support på plats i verkstäderna. Du kommer arbeta i ett team av duktiga medarbetare där ni har möjlighet att stötta och hjälpa varandra.
Arbetsuppgifter:
- Ta emot ärenden och supportera med instruktioner och rekommendationer för fortsatt felsökning.
- Sök information för att ge korrekta instruktioner.
- Gör bedömningar i förhandsgodkännanden.
- Logga ärenden i systemen.
- I vissa fall, utför fältbesök för support på plats.
Är du den vi söker?
Detta är en tjänst som kommer att passa dig som arbetar som mekaniker, gärna som diagnostekniker och är sugen på att utvecklas ytterligare. Du har goda IT-kunskaper och vi tror också att du har god kunskap inom elektronik och felsökning. Det är också meriterande om du har kunskaper inom garantihantering. För att lyckas väl i tjänsten är det viktigt att du är en duktig och engagerad problemlösare med stor analytisk förmåga. Då tjänsten innebär externa kontakter behöver du vara kommunikativ och serviceinriktad.
Arbetsplats och omfattning:
Du kommer att sitta i fräscha lokaler i Göteborg, Sverige. Tjänstens omfattning är heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag där du har möjligheten att utvecklas. Vi har kollektivavtal, erbjuder friskvårdsbidrag och personalförmåner kopplade till Benify. Du kommer att arbeta i ett öppet landskap tillsammans med resten av teamet.
Har du frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta:
Ninni Andersson, HR-specialist +46 31 337 88 54
Låter tjänsten rätt för dig. Sök redan idag! Då alla ansökningar behandlas löpande kan tjänsten tillsättas innan sista publiceringsdatum.
Kontaktpersoner på detta företaget
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér