OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nissan Nordic Europe Oy bedriver import och marknadsföring av Nissan person- och transportbilar och är verksamt i Finland, Sverige, Norge, Danmark och även i Estland, Lettland och Litauen. Företaget är en del av globala Nissan Motor Company, en av de största biltillverkarna i världen. I Norden, sysselsätter företaget cirka 185 anställda och har sitt huvudkontor i Esbo, Finland.
Nissans partner MSX International söker just nu en duktigt diagnostekniker att arbeta med teknisk support på Nissans tekniska Helpdesk. I tjänsten kommer du vägleda och supportera auktoriserade återförsäljare/verkstäder. Du kommer också hantera förhandsgodkännanden för reparation och dokumentera detta i avsedda system. Supporten sker via elektronisk kommunikation, mail och telefon. Du kommer arbeta i ett team av duktiga medarbetare där ni har möjlighet att stötta och hjälpa varandra.
Arbetsuppgifter:
- Supportera Nissan återförsäljare med diagnos felsökning samt rekommendationer för fortsatt felsökning via Nissans interna supportsystem, mail, samt telefon
- Kommunicera med tillverkare och europasupporten gällande aktuella ärenden
- Daglig uppföljning av aktuella ärenden baserad på gällande prioriteringsordning
- Rapportera fel till tillverkare enligt gällande eskaleringsprocess
- Delta vid begäran och behov på återförsäljare seminarium
- Kontinuerligt hålla sig uppdaterad gällande Nissans produkter genom att delta på utbildningar och studera instruerade tekniska dokument
Är du den vi söker?
Detta är en tjänst som kommer att passa dig som arbetar som tekniker/mekaniker, gärna som diagnostekniker och är sugen på att utvecklas ytterligare. Du har goda IT-kunskaper och vi tror också att du har god kunskap inom elektronik och felsökning. Det är också meriterande om du har kunskaper inom garantihantering. För att lyckas väl i tjänsten är det viktigt att du är en duktig och engagerad problemlösare med stor analytisk förmåga. Då tjänsten innebär externa kontakter behöver du vara kommunikativ och serviceinriktad. Att du har en bra nivå på engelska både i tal och skrift är ett krav.
Arbetsplats och omfattning:
Du kommer att sitta i fräscha lokaler i Angered. Tjänstens omfattning är heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag där du har möjligheten att utvecklas. Vi har kollektivavtal, erbjuder friskvårdsbidrag och personalförmåner kopplade till Benify. Du kommer att arbeta i ett öppet landskap tillsammans med resten av teamet.
Har du frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta:
Yashar Maleky, Teamleader, 076-8792012
Låter tjänsten rätt för dig. Sök redan idag! Då alla ansökningar behandlas löpande kan tjänsten tillsättas innan sista publiceringsdatum.
MSX International är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster inom fordonsbranschen inom affärsutveckling men också genom outsourcade helhetslösningar. Vi är stolta över vårt team av experter som levererar mätbara resultat med hög kvalité och bidrar till företagets vision att bli ”partner of choice” för alla våra kunder och intressenter.
Krav:
Körkort:
* B (Personbil)
Kontaktpersoner på detta företaget
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér