OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arena Personal grundades 1994 och finns idag i Stockholm, Södertälje, Malmö, Göteborg, Eskilstuna och Örebro. Vi är ett av Sveriges snabbast växande bemanningsföretag och arbetar inom fordon, teknik & logistik, bygg & fastighet, ekonomi och administration. Vi söker en Ekonomiassistent till rekrytering för en kunds räkning i centrala Stockholm. Du kommer att vara delaktig i det mesta som rör de administrativa delarna av koncernens verksamhet. Arbetsuppgifter består bl a av löpande bokföring, kontering, lönehantering, kontoavstämning, momsredovisning och färdigställande av fakturor. Arbetsuppgifterna innefattar flera bolag. Företaget använder sig av Hogia affärssystem för rapportering och bokföring. På huvudkontoret där tjänsten är placerad sitter idag fyra personer. Då arbetet på huvudkontoret är varierande söker koncernen en flexibel person som har lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter samt en god förmåga att prioritera bland de olika arbetsuppgifterna. Du skall ha god datorvana, särskilt av MS Excel som är ett viktigt verktyg i det dagliga arbetet. Ett krav är att du har erfarenhet från bokföring samt arbete i något ekonomisystem. Vissa kontakter sker på engelska varför viss engelskspråkighet kan vara till nytta. Har du även kunskaper i franska är detta ett plus. Som person tycker du om rutinuppgifter och är en ordningsmänniska. Då organisationen är liten är arbetet relativt fritt. Detta ställer krav på en förmåga att känna eget ansvar samt en strävan efter att själv inhämta den information som krävs för att fullgöra aktuella uppgifter. Personen skall trivas i, ett personalmässigt, mindre företag samt skall ha lätt för att komma överens med alla typer av människor. Exempel på arbetsuppgifter: Betalning av fakturor, löpande bokföring, kvartals- och årsbokslut samt delar av redovisningen i de utländska dotterbolagen. Upprätta årsredovisningar, göra inkomst- och skattedeklarationer för de svenska bolagen. Har viss kontakt med revisorerna och finns tillhanda under deras granskning av räkenskaperna. Sköta arkivering, scanna och kopiera avtal, undersökningstillstånd m.m. Sköta personaladministrationen i moderbolaget dvs löner, reseräkningar, försäkringar, kontrolluppgifter m.m. Ta emot inkommande samtal från företagets huvudtelefonnummer samt släppa in besökare via porttelefonen. Tillsammans med de andra på kontoret se till att den dagliga verksamheten fungerar, beställa kontorsmaterial m.m. Det är en spännande och lite utmanande tjänst som du har möjlighet att växa in i. Tillträde omgående!
Kontaktpersoner på detta företaget
Emelie Eriksson
Maria Danielsson
08-58711731
Göran Särnholm
08-545 788 82
Ulla Mogard
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
Morgan Sehlberg
08-587 117 47
Maria Danielsson
08-587 117 31
Stefan Olsson
08-587 117 36
Thobias Ahlqvist
016-14 28 00