Duktig ekonomiassistent till Arken Zoo i Lund

Arbetsbeskrivning

Presentation

Nu söker Arken Zoo en ekonomiassistent till sitt kontor i Lund! Arken Zoo är i en expansionsfas och behöver stärka upp sitt team under minst 6 månader. Du kommer att vara anställd som konsult hos Poolia. Vi behöver någon som är tillgänglig för start omgående och kan arbeta heltid. Notera att pälsdjur förekommer på arbetsplatsen och att det därför inte är att föredra att vara pälsdjursallergiker.

Känns detta som en utmaning för dig? Sök redan idag, då urval sker löpande!

Arbetsuppgifter

Som Ekonomiassistent på Arken Zoo kommer du att arbeta med hela leverantörsreskontraprocessen. Du kommer att hantera ett stort flöde av leverantörsfakturor för butikerna.
I dina arbetsuppgifter kommer det att ingå att hantera leverantörsfakturor i det interna systemet och se till att det överenstämmer med inköpsordrar avseende antal, pris och betalningsvillkor. Det kommer också att ingå att begära kreditar från leverantörer, utföra betalningar, arbeta med kontoavstämningar, göra periodiseringar samt diverse utredningar. Idag arbetar Arken Zoo i systemet SMART, men kommer att byta till LS Retail Navision, vilket innebär att du även kommer att vara delaktig i den processen.

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har god erfarenhet av leverantörsreskontra, har arbetat med hela processen tidigare och har en god insyn i hur samtliga moment hänger ihop. Drivs du av att arbeta med effektivisering och förbättring är detta ett stort plus. Du ska trivas i en miljö med stora flöden och där du självständigt tar kontakt med leverantörer.

- Du ska ha 1-3 års erfarenhet från en liknande roll.
- Det är också viktigt att du är flytande i Svenska och Engelska.
- Goda kunskaper i Officepaketet är ett måste, främst Excel.
- Meriterande är om du har arbetat i Navision eller SMART tidigare.

Viktigt är att du är social, nogrann, van att arbeta självständigt och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare är det även av stor vikt att du är strukturerad, effektiv och van att leverera utifrån ett fast tidsschema.


Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Thunholm Reinhold

Malin Sager

Johanna Heimer

Christian Aronsson

Nathalie Rodriguez

Jasmina Dedeic

Sara Jägevall

Marcus Kahanek

Carolina Werner

Nele Turemark

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Sverige AB .
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 5 september 2016

Besöksadress

Kungsgatan 57A, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Administratör

Administratör

14 november 2024

14 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

13 november 2024