Duktig säljare sökes till Rekomo

Duktig säljare sökes till Rekomo

Arbetsbeskrivning

Nu finns möjligheten för dig som brinner för service och försäljning att ansluta dig till ett växande företag som gör stor nytta för miljön! Vill du jobba med trevliga kollegor på en arbetsplats som präglas av gemenskap, nytänkande och ambition?
Motiveras du dessutom av utmaningar och är en riktigt vass säljare så kan denna tjänst vara rätt för dig.
Om tjänsten och företaget
På senare tid har vi tecknat ett flertal nya avtal och vi söker nu därför ytterligare en Account Manager till vår växande verksamhet i Mölndal. På Rekomo hjälper vi våra kunder att få det bästa tänkbara kontoret med fina begagnade möbler, till bra pris, god kvalitet och med miljön i åtanke. Rekomo finns i Mölndal, Malmö och Stockholm och totalt arbetar ca 45 personer här med att tillgodose kundernas behov med hållbarhet som största konkurrenskraft. På Rekomo i Mölndal är vi ca 20 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Som Account Manager på Rekomo är du delaktig i hela försäljningsprocessen. Du ansvarar för nykundsbearbetning likväl som med att utveckla och stärka relationerna med befintliga kunder. Bra kundservice, återkoppling/uppföljning och ett stort ansvarstänk är viktiga delar i jobbet. Andra uppgifter så som att ta hand om kunder i vårt showroom och över telefon är också en självklar och viktig del av din vardag.

Som Account Manager på Rekomo hjälper man kunderna göra bra och miljövänliga möbelval. Att tänka andra hand i första hand är självklart för oss men vi säljer även nya möbler som komplement.
Erfarenhet och egenskaper
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi värdesätter också branschvana högt. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du som person är orädd inför nya situationer och utmaningar, att du är självgående och känner dig trygg med att ta egna beslut och initiativ för att komma framåt. Som säljare är din service och ditt engagemang i varje enskilt möte av stor vikt, du tycker om att skapa relationer och förstår vikten av goda kundrelationer. Då en del av rollen innebär koordinering och administration ställer det även krav på din förmåga att planera och organisera ditt arbete.
Vi söker dig som
Har minst 3 års erfarenhet av B2B-försäljning av kontorsmöbler.
Är tävlingsinriktad och resultatinriktad.
Pratar obehindrat på svenska och engelska då du kommer i kontakt med svenska såväl som internationella kunder och leverantörer.
Har god datavana och erfarenhet av Officepaketet.
Har B-körkort.
Det är meriterande om du
Har erfarenhet av försäljning till offentlig sektor.
Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område
Har erfarenhet från offentlig upphandling

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rekomo Göteborg AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 16 mars 2021
  • Ansök senast: 28 mars 2021

Postadress

FLÖJELBERGSGATAN 11
Göteborg, 40022

Liknande jobb


10 januari 2025

Säljare för bostadsuthyrning

Säljare för bostadsuthyrning

9 januari 2025

9 januari 2025

9 januari 2025