OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Elan IT ReSource är ett av Sveriges och Europas ledande företag inom bemanning och rekrytering av IT-personal.Vi erbjuder konsulter och rekrytering inom hela IT-området, från IT-chefer, projektledare och systemutvecklare till nätverks- och supporttekniker.Vi finns i Stockholm, Göteborg och Malmö och har över 750 konsulter i Sverige.Elan är ett bolag inom Manpowergruppen.Med mer än 700 butiker och 15 miljoner kunder är Specsavers en av de mest framgångsrika optik-kedjorna i Europa.Vi har satt normen för "glas ingår" i Storbritannien, Holland, Irland, Norge ,Danmark och Sverige.Specsavers Blic Optik vill sänka svenskens kostnad för kvalitativ ögonvård.Med omfattande expansiva mål i siktet behöver det svenska supportkontoret i Göteborg nu förstärkas. Arbetsbeskrivning Nu söker Specsavers Blic Optik en driven tekniker till supportkontoret i Göteborg.Tjänsten innefattar såväl support av mjuk- och hårdvara (server, arbetsstation, skrivare, backup-stationer) som ren drift, säkerhet och felsökning.Vid butiksöppningar runt om i landet, är du ansvarig för all installation av mjuk- och hårdvara samt utbildning av butikspersonal. Vem är du?Detta kräver att du är en ansvarsfull och driftig person som kan hantera delprojekt.Vidare är du serviceminded och trivs i ett högt tempo.Du är genuint tekniskt intresserad och vill ha en spännande roll där du kan växa, i ett expansivt företag. Teknisk miljö Den tekniska miljön består bl a av Windows 2003 server, Windows XP, TCP/IP, Officepaketet, Outlook, Outlook express samt Backup Exec.Erfarenhet av detta är ett krav.Kunskap om Navision, Citrix, datasäkerhet, Java, Linux, routrar och brandväggar är meriterande.Körkort är ett måste Kontaktperson Om ovanstående beskrivning stämmer in på dig vänligen registrera dig på www.elanit.se och sök denna tjänst.Har du frågor?