OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av administrativa uppdrag där du arbetat i CRM system eller backofficesystem? Är du en person som gillar problemlösning och är social, initiativtagande och noggrann? Vill du anamma ett serviceinriktat uppdrag under hösten hos det internationella bolaget Dun & Bradstreet? Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Dun & Bradstreet är en ledande global leverantör av data-, statistik- och AI-drivna plattformar. D&B's syfte är att erbjuda högkvalitativ data och programvaror med inriktning på kredit-, affärs- och marknadsinformation. Enheten Nordic Customer Service, som ingår i Nordic Operations, har i uppdrag att se till att kundservice och leveranser sker enligt avtal. De arbetar för hög konkurrenskraft genom kvalitet, korta ledtider och förståelse för kundens behov. Samtidigt strävar de efter automatisering, processutveckling och ständiga förbättringar.
Nu söker Dun & Bradstreet en backoffice administratör till teamet Entitlement Management. Arbetet består främst av att hantera faktureringsförberedelser, krediteringar och behörighetsuppsättning vid ny leverans av kredittjänster, dessutom kommer du besvara supportfrågor. Teamet består av 12 personer där sammanhållningen och blandningen av åldrar och bakgrund är det som gör avdelningen starka. Ledorden är kundfokus och lagarbete. Som ny hos Entitlement Management sätter ni tillsammans upp en plan för att stötta och stärka din roll i teamet. Dun & Bradstreet har kontor i Solna men praktiserar hybridarbete med valfrihet att arbeta halva tiden hemifrån. Uppdraget avser 20e augusti till 31a december, med eventuell chans till förlängning. Detta kan vara ett ypperligt tillfälle för dig som vill anta en ny utmaning och utvecklas i rollen på ett spännande och globalt företag. Visst låter det intressant!
Du erbjuds
- Vara en del av ett engagerat team, du kommer arbeta nära kollegor lokalt och globalt
- Möjligheten att utvecklas på ett personligt och yrkesmässigt plan
- Goda möjligheter till hybridarbete
- En engagerad konsultchef under hela din anställning och en karriärspartner framöver
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantering av faktureringsförberedelser, krediteringar och behörighetsuppsättning vid ny leverans av kredittjänster. Därtill kommer du besvara supportfrågor som berör enheten Nordic Customer Service.
VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare erfarenhet av administrativa uppdrag
- Tidigare erfarenhet av en roll inom kundservice
- Praktisk erfarenhet av att arbeta i CRM-system eller backofficesystem
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Fördjupade kunskaper om faktureringsförberedelser och krediteringar
- Tidigare erfarenhet av rollen som ekonomiassistent
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
Teamet söker dig som drivs av att leverera hög service, trivs med att arbeta administrativt och nära andra delar av företaget. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du trivs i att ta ansvar och har god förståelse för kundernas behov, vill ge utmärkt support och ser affärsnyttan i det du gör. Du tycker om att effektivisera processer med kundperspektivet i fokus och drivs av att utvecklas och lära dig nya saker.
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231