Durandhs Begravningsbyrå söker kundrådgivare/representant!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill vara med och växa i en tillåtande kultur där alla medarbetare är med och ansvarar för sin egen och företagets utveckling. Hos oss får du arbeta med meningsfulla arbetsuppgifter inom ett företag med stark värdegrund och engagerade kollegor. Som Kundrådgivare/Representant hos oss sätter vi en stor ära i att guida människor genom livets stora beslut. Vår stolthet ligger i att arrangera värdiga avslut oavsett önskemål eller trosuppfattning.

Vi söker nu en engagerad Kundrådgivare/Representant till Durandhs begravningsbyrå i Dalby. Tjänsten är en tillsvidareareanställning på heltid med start efter överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Din del i helheten
Du blir en del av ett rikstäckande företag som har viljan att utvecklas och en stark vi-känsla. Hos oss möter du en lärande gemenskap där vi drar nytta av varandras kunskaper, personliga kvaliteter och erfarenheter.

Som Kundrådgivare/Representant får du daglig kontakt med kunder som har olika behov och önskemål. Till arbetsuppgifterna hör kundmöten och kontakt med kyrkor, myndigheter, blomsteraffärer och andra externa samarbetspartners. Arbetet innefattar även att vara ceremonivärd vid förrättningar i både kyrkor och kapell. Du kommer hantera alla uppgifter kring en begravning vilket innebär en värdig hantering av den avlidne vid hämtning, svepning och kistläggning. Tunga lyft kan förekomma vilket innebär att god fysik är en förutsättning för arbetet.

Vad erbjuder vi dig
Du får möjlighet att utvecklas i en modern och värderingsstyrd koncern som består av varumärken så som Momento, Fonus, Familjens Jurist och Fondkistan. Vi erbjuder ett omväxlande arbete på en trivsam arbetsplats med stark gemenskap. Vi tror på att mångfald skapar nya möjligheter och bidrar till en mer framgångsrik arbetsplats.

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi erbjuder förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från friskvårdsbidrag, kollektivavtal inkluderat pensioner och försäkringar, samt löpande kompetensutveckling för att kunna utvecklas i din yrkesroll.

Vad rollen kräver
För rollen krävs det att du är utåtriktad och har en utpräglad känsla för god service. Dessutom är du en initiativtagande ambassadör för de värden vi står för och har förmågan att se kundens behov i sin helhet. Du är flexibel och trivs såväl med att arbeta självständigt som i grupp. Du har god datorvana och är en duktig administratör.

Som vår nya Kundrådgivare/Representant behöver du ha några års erfarenhet från kundservice och försäljning, liksom god vana av att arbeta med Officepaketet och erfarenhet av olika affärssystem. B-körkort och tillgång till egen bil krävs i tjänsten. Vi ser det som meriterande om du även innehar truckkort. För en jämnare könsfördelning på arbetsplatsen uppmuntrar vi manliga sökanden.

För ytterligare information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta:
Margaretha Larsson, Kontorschef, Tfn: 046-20 07 60

Är du redo för en meningsfull utmaning med goda chanser till utveckling?
Välkommen med din ansökan senast den 30 september. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fonus
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Liknande jobb