OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en kvinnlig personlig assistent till en tjej i 30 års ålder med autism och utvecklingsstörning som bor strax utanför Hjo.
Kommunikation sker via teckenspråk, teckenkommunikation och tal, då kunden även är syn och hörselskadad.
Vi söker dig som är lugn och stabil men ändå kan släppa loss lite ibland. Du bör även vara ordningsam och förstå vikten av rutiner. Det är meriterande att ha jobbat med liknande uppgifter, men det läggs störts vikt på personlig lämplighet.
Arbetet innebär att vara med att stötta i vardagen, vara delaktig i olika aktiviteter och önskemål, men även att komma med nya idéer om rimliga sysslor. Du får gärna vara bra på att tillverka saker i både tyg och trä, då just detta är ett stort intresse. Kunden har ett stort djurintresse, främst fåglar, därför bör du inte vara allergisk mot vare sig djur eller dess miljö.
Du kommer att jobba hemma hos vår kund, men också kunna medverka på till exempel daglig verksamhet.
Tjänsten kräver körkort och bil då kunden bor på landet strax utanför Hjo. Du kör inte din egen bil i tjänsten utan kör då kundens bil.
När du sänder in din CV vill vår kund vill hon att du bifogar ett foto på dig.
Arbetstid/Varaktighet:Ca. 55% anställning. Rullande schema med 1 dagpass kl. 09:00-17:00 och 5 dygnpass på 4 veckor kl. 09:00 – 09:00, väntetid/jour mellan kl. 23:00-07:00. Det kommer att finnas stora möjligheter till fler timmar. Vi tillämpar ”så länge uppdraget varar” anställning, (SLUV).
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult