Dynamic Code söker en ny kollega till customer support

Dynamic Code söker en ny kollega till customer support

Arbetsbeskrivning

Dynamic Code är ett HealthTech-företag som är på väg att revolutionera vården. Vi bryter branschlogik och skapar ett nytt sätt att erbjuda vård med våra träffsäkra och kostnadseffektiva DNA-tester. Dynamic Code utsågs till Årets tillväxtbolag 2020 vid Tech Arena Challenge!

Vi söker dig som sporras av att vara en del av ett bolag som växer, där den ena dagen inte är den andra lik och där du blir en del av den revolution vi skapar genom våra kostnadseffektiva DNA tester!


Om företaget
Dynamic Code vill hjälpa människor att ta kontroll över sin egen hälsa och utvecklar meningsfulla hälso- och diagnostest baserat på DNA-teknik. Testerna erbjuds i en digital kommunikations- och logistikplattform som håller på att revolutionera medicinsk provtagning och diagnostester. Tester som tidigare krävt provtagning hos kliniker och av vårdpersonal och ibland tagit månader och år, kan patienterna nu göra själva och få svar och behandling på några dagar. Utan att tumma på kvaliteten – Dynamic Codes tester uppfyller alla medicinska och regulatoriska krav.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundsupport möter du våra kunders frågor i telefon, via mejl och via vår chattfunktion. Kunderna är både privatpersoner och företagskunder/partners. Ibland är frågorna av lite känsligare karaktär eftersom vi hanterar tester för olika typer av sjukdomar, vilket ställer krav på att du kan anpassa din kommunikation utifrån situation och person. Du ingår i ett team av tre personer som tillsammans utgör hjärtat i vår verksamhet. I ditt dagliga arbete, så kommer du orientera dig mellan olika digitala system och prioritera vad som behöver göras först.

Din profil
Den person vi söker drivs att ge service, både internt och till våra kunder. Då våra kunder ibland är oroliga när de kontaktar oss bör du ha en genuin empatisk förmåga och kunna lugna och visa förståelse på ett professionellt, men personligt sätt. Du har förmågan att genomföra rutinuppgifter med noggrannhet, har ett strukturerat arbetssätt och du är stor vän av ordning och reda. När kunden ringer behöver man ofta snabbt och enkelt navigera och lösa problem med hjälp av våra system digitalt. Därför behöver du ha en mycket god datorvana och kunskaper i att hantera digitala system. Du bör vara bekväm att kommunicera på svenska samt engelska.

Vi ser helst att du har erfarenhet av kundsupport. Kanske har du en administrativ utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet och du trivs med rutinartade arbetsuppgifter som en del av din arbetsdag. Dina personliga egenskaper kommer vara avgörande för att lyckas i den här rollen.


Ansökningsförfarande
I denna tillsättning samarbetar Dynamic Code med Skill. Tjänsten är ett föräldravikariat som sträcker sig över ungefär 1,5 år. Har du frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult, Jonathan Ekstrand, jonathan.ekstrand@skill.se

Varmt välkommen med din ansökan. Vi tillämpar löpande urval!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024