Dynamics-konsult till vårt Managed Service-team

Dynamics-konsult till vårt Managed Service-team

Arbetsbeskrivning

”-Den bredd som rollen innebär gör att ingen dag är den andre lik. Alltifrån brandkårsutryckningar när något gått fel till att långsiktigt säkra våra kunders investering i affärssystemet är en del av min vardag. Varje dag ser jag tydliga resultat av min insats i nöjda användare där jag underlättar deras arbete. Det och att få jobba med problemlösning är det som driver mig i mitt arbete!” Så beskriver en av kollegerna i Managed Service-teamet sin roll – NU VILL VI BLI FLER!
Om tjänsten
Som en del av vårt Managed Service-team kommer du att jobba med våra befintliga kunder inom Dynamics 365 Finance & Operations (D365F&O) efter implementationsfasen. Vissa skulle kalla det förvaltning och support, men för oss är det så mycket mer än så. ”-Där är här magin sker och kunderna verkligen ser resultatet av vad ett nytt modernt affärssystem kan innebära” som Madeleine, Customer Service Manager, och kanske din framtida chef, uttrycker det.
För det är i denna fas som vi finjusterar processerna, kompetensutvecklar kunderna, hjälper till när problem uppstår och ser till att kunderna får ut det bästa ur sitt affärssystem. Gemensamt är att det är en uppgift som uppkommit i kundens löpande arbete, ofta ganska oförutsett, ibland inrapporterat från kunden sida men ibland är det initierat av oss. I nära kontakt med kunden driver du sedan uppdraget från ax till limpa. Givetvis arbetar du även med felsökning och korrigering av inkomna kritiska problem.
Ditt fokus blir givetvis att hjälpa våra kunder i den dagliga driften men alltid med en tanke på långsiktiga förbättringar. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:
Stöd till kunder gällande problem i deras flöden och processer
Ärendehantering och övervakning
Testning och parametersättning
Utbilda kundens medarbetare i systemet
Fånga upp frågor samt önskemål från kunden och ta action på dessa
Hjälpa och att coacha kunderna vidare i sina verksamhetsprocesser
Dokumentation

I förekommande fall kommer du även vara delaktig i hantering av exempelvis change requests, versionsuppgradering, migrering av data och integration.
Utöver detta finns det även möjlighet att fungera som Support Lead mot ett par av våra kunder där du i kontinuerliga dialoger med kund säkerställer att de alltid är nöjda och att vi alltid levererar över deras förväntan.
Med utgångspunkt i våra värderingar – Always personal, Better together, Serious about fun och Act with courage är vi ett stöd genom hela arbetets gång och kundens fortsatta tillväxt.
Vem är du?
Här är vi ganska öppna och ser att du kan har lite bakgrund, och har identifierat tre olika spår:
Du har en bakgrund som Dynamics-konsult hos en annan partner, men känner att du är nyfiken på Fellowmind och vill ansluta till vår resa. Vi är ju trots allt en av Sveriges ledande Dynamics-partners och sitter troligen med ett par av de mest spännande kunderna på marknaden.

Eller:
Du sitter på det som vi kallar ”kundsidan”, dvs du sitter som systemförvaltare, super user eller motsvarande på ett företag som har Dynamics AX/D365F&O som ERP, men känner ett sug att ta nästa kliv i karriären in i rollen som konsult.

Alternativt:
Så arbetar du idag som ERP-konsult på något annat system som exempelvis Jeeves, M3 eller SAP, men känner att framtiden ligger inom Microsoft och vill lära dig Dynamicsplattformen.

Oavsett vilken av dessa bakgrunder du har så har du en bred förståelse för affärs- och verksamhetsprocesser, allra helst inom logistik- och produktionsflöden.
Som person är du servicemedveten och brinner för att hjälpa andra. Du har ett driv och en förståelse för det affärsmässiga, det vi brukar kalla konsultmässighet helt enkelt. Problemlösning är något du gillar och är lite av det som driver dig i ditt arbete idag, och något som du gärna vill ha mer av. Givetvis är du en lagspelare av rang, då vi är ett lag där vi hjälper varandra, stöttar när det behövs och delar med oss av våra kunskaper och kompetens.
Det praktiska
Start: Omgående, men vi har givetvis förståelse för att du har en uppsägningstid.
Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter.
Placering: På något av våra kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm, Halmstad, Jönköping eller Kristianstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Lindgren, 0703543040, Emma Lagerbielke, 0708 55 54 79,

Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
0703543040
Maria LIndgren

Maria Lindgren
0703543040
Maria Lindgren, Recruiter
0703-543040
Maria Lindgren, recruiter
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Jessica Rundgren

Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com

Maria Lindgren, Rekryterare
+46 703 54 30 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2022
  • Ansök senast: 20 oktober 2022

Besöksadress

Aröds industriväg 66
GÖTEBORG

Postadress

Masthuggstorget 3
Göteborg, 41463

Liknande jobb


22 november 2024

Förvaltningsledare/Objektledare IT Data analys GIS

Förvaltningsledare/Objektledare IT Data analys GIS

19 november 2024

11 november 2024