OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du den digitala arkivkompetensen som vår kund söker? Läs mer om arbetsuppgifterna och sök uppdraget nedan!
Om uppdraget
Vår kund i Österåker söker nu en e-arkivarie till sin verksamhet. Uppdraget börjar omgående och löper fram till årsskiftet på heltid. Det finns möjlighet till förlängning efter årsskiftet.
Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia.
Dina arbetsuppgifter
Som e-arkivarie är din uppgift att leverera olika digitala informationsbestånd till verksamhetens e-arkiv. I tjänsten arbetar du med digitala informationshanteringsfrågor och elektronisk arkivering av bestånd från olika förvaltningar. Du kommer ha en central roll vid genomförande av leveransprojekt från olika verksamhetssystem och informationsbestånd bland annat genom att skapa leveransspecifikationer och modellera metadatascheman.
Vidare informationsvärderar du digital information och arbetar med regelverk, vägledningar och instruktioner för elektronisk arkivering. Arbetet sker i tätt samarbete med Digitaliseringsavdelningen och kommunarkivarien.
Dina kvalifikationer
-
Akademisk utbildning om minst 60 hp arkivvetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- God kännedom om regelverk kring arkiv- och informationshantering såsom arkivlagen, tryckfrihetsförordningen och offentlighets- och sekretesslagen
- Erfarenhet från praktiskt arbete med e-arkiv och leveransprojekt
- Erfarenhet av informationsvärdering
Det är meriterande om du har:
- Systemvetenskaplig utbildning eller motsvarande kompetens/erfarenhet
- Kompetens inom webbutveckling
- Erfarenhet av programmering
- Erfarenhet av att leda projekt
Som person behöver du vara drivande och van vid att arbeta i projektform. Du är utåtriktad, pedagogisk och har god förmåga till att samarbeta. Du har integritet och mod att stå upp för din kompetens. Du är ansvarstagande, självgående, strukturerad och har förmåga att organisera, systematisera, prioritera och kommunicera. Ett gott bemötande är en viktig egenskap hos dig och du har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och håller tidsramar.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 27 september.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson