OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du i en dynamisk och varierad roll där du är en nyckelspelare? Som E-business Administrator kommer du att skapa och underhålla kundrelationer, grafiska templates och driva försäljning online. Ansök nu och bli en del av vårt team som skapar en positiv kundupplevelse!
För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period på 9 månader. Placeringen är på Lyrecos huvudkontor i Borås.
Om företaget
Lyreco är ledande i Europa och världens tredje största leverantör av produkter och tjänster till dagens och morgondagens arbetsplatser. Som specialister utökar vi ständigt vår expertis och vårt erbjudande för att kunna bidra till att våra kunder får ”a great working day”, varje dag.
Vi täcker arbetsplatsers produktbehov genom ett brett sortiment inom kontorsmaterial, städ & hygien, kök & servering, skola och förskola, förpackningsmaterial, möbler, sjukvård och omsorg, IT-tillbehör, profilprodukter, arbetskläder och personligt skydd.
Våra kunder finns i alla storlekar, från offentliga verksamheter, stora privata företag och organisationer till småföretag och privatpersoner. Vårt svenska huvudkontor hittar du i Borås, vi har säljkontor i Göteborg och Stockholm samt ett av Europas modernaste lager i Växjö. I Sverige är vi faktiskt näst störst inom e-handel.
Idag är vi omkring 600 medarbetare i Sverige. Vi tror att våra anställdas engagemang och mångfald är det som skapar den bästa kundupplevelsen och den högsta servicenivån. Därför strävar vi som ansvarsfullt företag och arbetsgivare efter att säkerställa bästa möjliga välbefinnande för våra anställda, oavsett var de arbetar och vad deras uppdrag är.
Välkommen till oss på Lyreco!
Vad erbjuder rollen?
I arbetsuppgifterna ingår att administrera nya kunder och produkter i systemet samt underhåll av existerande kunder/produkter. Utöver system- och kundadministrationen bygger och skapar du dom grafiska templates som sedan blir produkten som kunden beställer. Under processen och det dagliga arbetet har du mycket dialog med säljkåren, leverantörer samt vår E-businessavdelning. I det dagliga arbetet ingår dessutom fakturahantering i Medius.
Du arbetar också mot vår publika e-handel, där vi visualiserar och driver försäljning för kunder som inte har ett bestämt sortiment. Arbetsuppgifterna innefattar även förändringar och justeringar i nuvarande design/utseende av siten, upplägg av kundunika lösningar och produkter samt integrationen mot våra leverantörer så att vi påverkar och driver rätt typ av försäljning på siten.
Vem är du?
Vi söker dig som trivs i en varierad roll där nya utmaningar dyker upp dagligen. Det är av yttersta vikt att du är en kommunikativ person som trivs med att hantera flera projekt samtidigt. Dessutom ser vi gärna att du är strukturerad, lösningsfokuserad och besitter stark analytisk förmåga.
I denna position kommer du att arbeta med hela värdekedjan, med fokus på att skapa en positiv kundupplevelse. Det innebär att du kommer att ta ansvar för allt från att skapa första kontakten med kunden till att utveckla och erbjuda produkter med både grafisk och strategisk karaktär. Ditt arbetsområde kommer även att inkludera systemteknisk uppsättning, leverantörsval och att tillsammans med säljteamet arbeta för att förbättra marginaler och lönsamhet.
För att lyckas i denna roll krävs god erfarenhet av Adobe Illustrator, Indesign eller Photoshop. Har du dessutom erfarenhet av SAP är det meriterande.
Du är en av två personer i teamet som samarbetar och som utför identiska uppgifter. Du rapporterar till Business Development & Support Manager.
Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.
Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 5 november. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Viktoria Stomberg på viktoria@effektiv.se eller Richard Erlandsson på richard@effektiv.se
Sökord
administration, illustrator, sap, e-handel