E-com Customer Success till Globen Lighting

E-com Customer Success till Globen Lighting

Arbetsbeskrivning

Vill du lysa upp världen med Globen Lighting? Som vår E-com Customer Success Coordinator blir du en nyckelspelare inom e-handel och arbetar aktivt för att skapa en exceptionell kundupplevelse online. Du kommer att bidra till våra kunders framgång genom att möta deras behov på nytänkande och effektiva sätt, samtidigt som du säkerställer att vår e-handel levererar både inspiration och smidighet. Här kombinerar vi färg och form, kreativitet och en stark tro på att rätt belysning kan förändra sinnestillståndet. Är du redo att göra en verklig skillnad för våra kunder?

Din framtida arbetsgivare
På Globen Lighting är vi övertygade att belysning är minst lika mycket en central accent i din
inredning, som en källa till ljus. För oss handlar det om att skapa belysning som har förmågan att bidra till en känsla av välbefinnande. Designen andas skandinavisk enkelhet och en modern samtida känsla med en twist och sortimentet har något för alla inom belysningskategorierna.

Vår resa har tagit oss ut i världen och idag är vi stolta över att vara representerade på över 30 marknader. Vi har precis flyttat in i nya toppmoderna och ändamålsenliga lokaler i Viared strax utanför Borås med gott om plats för våra kreativa idéer och att fortsätta växa. Vi är ett mindre team som tillsammans driver Globen Lighting framåt, alltid med en stor portion själ och hjärta i allt vi gör.


Vad erbjuder rollen?
Som vår E-com Customer Success Coordinator kommer du att ha ett helhetsansvar för kundupplevelsen och ansvara för att utveckla och optimera våra flöden inom både e-handel och B2B. Du kommer att arbeta för att säkerställa smidiga processer som driver försäljning, ökar kundnöjdheten och stärker våra kundrelationer. Hantera supportärenden med fokus på produktinformation och rekommendationer, leveransbevakning m.m. i alla kanaler där vi möter vår kund.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
• Effektivt hantera inkommande order, reklamationer, returer och krediteringar.
• Assistera i upphandling och underlag mot key accounts och projekt.
• Framtagning och uppföljning av artikel- och kunddata i Excel och affärssystem.
• Bidra till digitalisering och projekt för att höja kundnöjdhet och utveckling av hur vi får de nöjdaste kunderna på marknaden.
• Aktivt driva initiativ för att förbättra användarupplevelsen på e-handelssidan genom att till exempel optimera produktbeskrivningar, tillgänglighet och sökfunktioner baserat på kundbeteendeanalys.

Denna roll kan komma att förändras över tid och vi är ett team som löpande täcker upp för varandra, ingen dag är den andra lik. Vi är i en tillväxtfas och planerar inom kort att starta e-handel mot konsument där du blir en nyckelspelare. Du rapporterar till vår Head of Sales och vi är ett dynamiskt team med högt i tak som har roligt på jobbet.


Vem är du?
Du har en stark känsla för hur exceptionell service bedrivs och har gedigen erfarenhet inom kundservice, där administrativa uppgifter och fokus på kundupplevelsen stått i centrum. För att lyckas i denna roll har du tidigare arbetat med e-handel och har en god förståelse för kundbeteenden och hur dessa kan påverka affären. Du är en skicklig kommunikatör på både svenska och engelska, i tal och skrift, och har god vana vid digitala verktyg, inklusive affärssystem och Excel, som är centrala verktyg hos oss.

Vi söker en social problemlösare med genuint intresse för inredning och våra produkter, som trivs med att ta egna initiativ och har modet att ifrågasätta och förbättra processer. Du är självgående, har ett starkt driv och en naturlig fallenhet för affärsutveckling och entreprenörskap.


Är detta din perfekta match?
På Globen Lighting väntar en möjlighet att vara en del av något större – ett företag där vi värdesätter glädje i arbetet och personlig tillväxt. Vi erbjuder flexibilitet i vardagen, en miljö fylld av kreativitet och innovation och få arbeta med spännande produkter samt projekt, där ditt bidrag inte bara uppmuntras utan är avgörande för vår framgång. Välkommen till ett team där du kan blomstra, skratta och bidra till din personliga och vår gemensamma resa framåt.

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 18 december 2024 november. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth, jens@effektiv.se eller Kajsa Larsson, kajsa.larsson@effektiv.se.

Sökord
e-com, customer success

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Borås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2024
  • Ansök senast: 18 december 2024

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

Innesäljare

27 november 2024