OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en ambitiös E-Com Marketing Specialist till Beiersdorf. Rollen innebär att skapa en sammanhållen och attraktiv kommunikation och köpupplevelse för den potentiella Eucerin konsumenten, med fokus framförallt på den digitala hyllan, kundernas kanaler och E-com. Du ansvarar även för budget, prognos och skapar tillsammans med vårt nordiska sälj-och marknadsteam material för våra kunders digitala plattformar.
Tjänsten är perfekt för dig som vill bli en del av ett fantastiskt företag med starka internationella varumärken. Du får möjlighet att utvecklas och växa inom marknadsföring och tvärfunktionellt över vår nordiska och internationella verksamhet.
Som E-com Marketing Specialist rapporterar du till vår marknadschef och är placerad på vårt nordiska huvudkontor i Göteborg (Lindholmen). Beiersdorf har ett hybrid arbetssätt med 60% närvaro på kontoret (2-3 dagar per vecka).
Ansvarsområden
I rollen som E-Com Marketing Specialist kommer du att:
Säkerställa varumärkesupplevelse över alla plattformar och skapa varumärkesdrivande och /eller säljdrivande aktiviteter on- och off-line.
Tillsammans med vårt nordiska sälj- och marknadsteam skapa och anpassa innehåll, sätta strategi, initiera och utveckla material för varumärkesupplevelsen över alla digitala plattformar.
Föreslå effektiviseringar, prioriteringar och nya möjligheter.
Ansvara för budget, prognos, rapportering och relevanta KPI:er.
Tjänsten är en Tillsvidareanställning med start i mitten på januari 2023. Du kommer vara placerad på vårt nordiska huvudkontor på Lindholmen, Göteborg. Beiersdorf har ett hybrid arbetssätt med 60% närvaro på kontoret (2-3 dagar per vecka).
Vi ser fram emot din ansökan senast 2022-11-27, urval och intervjuer kommer ske löpande. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad Marknad och Kommunikation. För mer information är du välkommen att kontakta Rekryteringsspecialist Annika Grimelund, annika.grimelund@randstad.se
Kvalifikationer
Master- eller kandidatexamen i företagsekonomi och/eller marknadsföring.
2-4 års erfarenhet av liknande arbete inom E-Com.
Erfarenhet från FMCG är ett plus.
Hög nivå av digital nyfikenhet och en analytisk förmåga.
Kunskap och intresse för det digitala landskapet och digitalt rapporterande/KPIs.
ROI.
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
God vana att själv och genom projektledning/samarbete med byråer skapa marknadsförings material, digitalt content och varumärkeskommunikation.
Personlig kompetens vi söker:
Entreprenöriellt lagd med en stark “Can do”-anda.
Samarbetsinriktad.
Lagspelare med en stark kommunikations- och presentationsförmåga, i tal såväl som i skrift.
Om företaget
Vi på Beiersdorf vill hjälpa människor att må bra med sin hud - och vårt engagemang sträcker sig långt längre än till att ta hand om huden. I 140 år har vi utvecklat innovativa hud- och kroppsvårdsprodukter för välkända varumärken som NIVEA, Eucerin, Hansaplast, Labello, Atrix och Dubbeldusch. Vi agerar enligt vårt syfte, WE CARE BEYOND SKIN och tar ansvar för våra konsumenter, våra anställda, miljön och samhället. Bakom varje varumärke, varje produkt och varje prestation finns våra mer än 20 000 anställda världen över. Det är för dem som vi lever en inkluderande kultur av respekt och förtroende som är starkt anpassad till våra värderingar - Care, Courage, Simplicity och Trust. Besök gärna vår hemsida www.beiersdorf.se för mer information om vårt företag och våra varumärken.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044