OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en E-com Specialist som ska ta ledningen i vår digitala transformationsresa, för att ta vår e-handelsaffär och kundupplevelse till nästa nivå tillsammans med det svenska kommersiella teamet.
Du kommer att arbeta i nära samarbete med olika team inom den svenska organisationen, såsom försäljning, ekonomi och digital marknadsföring. Tillsammans med ett team på 5 personer kommer ditt primära fokus vara att driva skiftet online tillsammans med Key Account Managers (KAM).
Tjänsten är heltid och ett föräldravikariat med start i januari, 12-14 månader.
Ansvarsområden
I rollen som E-Com Specialist kommer du att:
Driva lönsam försäljning online.
Stärka upp digitalt och säkerställa utmärkt content på kundernas hemsidor (bilder, texter, SEO).
Ta fram, implementera och analysera kampanjplan med KAM.
Optimera trafiken till våra kunders produktsidor genom Performance Marketing-aktiviteter.
Du kommer även att ansvara för:
Att befintligt E-POS-innehåll är lättillgängligt och lätt att hitta.
Löpande analysera både effektivitet och optimering av processer och flöden, internt och externt med hänsyn till webben och onlineaffären för att stärka vår E-Com-verksamhet.
Sätta upp standarder, processer och bästa praxis för att sprida innehåll till alla våra E-Com-återförsäljare.
Säkerställa SEO-optimering.
För att fullt ut uppfylla kraven i denna position måste du vara en sann lagspelare som vet hur man samarbetar med ett brett spektrum av intressenter. Du är framåt och arbetar strukturerat och pedagogiskt. Med ditt analytiska tänkesätt kommer du att ta vår digitala verksamhet och kundupplevelse till nästa nivå.
Omfattning:
Tjänsten är ett föräldravikariat med start i mitten på januari och 12-14 månader framåt. Du kommer vara placerad på vårt nordiska huvudkontor på Lindholmen, Göteborg. Beiersdorf har ett hybrid arbetssätt med 60% närvaro på kontoret (2-3 dagar).
Rekrytering med start i januari. Vi ser fram emot din ansökan senast 2022-11-20, urval och intervjuer kommer ske löpande. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad Marknad och Kommunikation. För mer information är du välkommen att kontakta Rekryteringsspecialist Annika Grimelund.
annika.grimelund@randstad.se
Kvalifikationer
1-3 års relevant erfarenhet inom E-Com och/eller digital marknadsföring.
Erfarenhet från B2C/B2B
Flytande svenska, både muntligt och skriftligt.
Goda kunskaper i engelska, muntligt och skriftligt.
Erfarenhet av Performance Marketing är ett plus.
Om företaget
Vi på Beiersdorf vill hjälpa människor att må bra med sin hud - och vårt engagemang sträcker sig långt längre än till att ta hand om huden. I 140 år har vi utvecklat innovativa hud- och kroppsvårdsprodukter för välkända varumärken som NIVEA, Eucerin, Hansaplast, Labello, Atrix och Dubbeldusch. Vi agerar enligt vårt syfte, WE CARE BEYOND SKIN och tar ansvar för våra konsumenter, våra anställda, miljön och samhället. Bakom varje varumärke, varje produkt och varje prestation finns våra mer än 20 000 anställda världen över. Det är för dem som vi lever en inkluderande kultur av respekt och förtroende som är starkt anpassad till våra värderingar - Care, Courage, Simplicity och Trust. Besök gärna vår hemsida www.beiersdorf.se för mer information om vårt företag och våra varumärken.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044