OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För rekrytering till ettav våra kundföretag i Stockholmsöker vi nu en E-commerce assistant. Du erbjuds en viktig och omväxlande roll med många kontaktytor i ett företag i stark tillväxt.Tjänsten är på heltid och vi önskar att tillsätta tjänsten omgående varförvi emotser din ansökan snarast möjligast.
E-commerce assistant
Vi behöver stärka upp vårt team med en junior E-Commerce assistant. Vi som företag är verksamma inom inredningsbranschen och arbetar uteslutande med absolut högsta kvalité och ett tydligt fokus på hållbarhet. Vi är ett välrenommerat varumärke med en primär digital marknad i Sverige. Vi ser en stor tillväxtpotential och vill med denna rekrytering stärka upp vår digitala avdelning.
Är du den vi söker?
Vi tror att du har avslutat en relevant e-handelsutbildning eller har byggt upp din kunskap inom e-handel på egen hand. Oavsett har du ett stort intresse av att driva och förbättra den digitala kundupplevelsen. För att trivas i rollen tror vi att du är strukturerad, detaljorienterad och har förmågan att sätta dig in i kundens perspektiv. Är du social, trivs bäst med att jobba i team och vill ha eget ansvar är denna tjänst perfekt för dig.
Om tjänsten
Som E-commerce assistant ansvarar du för att aktiviteter och kampanjer kommuniceras i vår e-handel på ett så effektivt sätt som möjligt. Du hanterar uppkomna service- och support-ärenden samt orderhantering mot logistikavdelningen. Du arbetar i nära samarbete med både logistik-, försäljning och marknadsavdelningen.
Varför skall jag jobba för er?
För oss är det viktigt att skapa förutsättningarna för att varje anställd skall kunna lyckas. Vad som ger just dig förutsättning är individuellt och något vi som arbetsgivare är nyfikna på. Vi tycker generellt att det är viktigt att våra anställda har en balans mellan arbete, fritid och vila. Du har 6 veckors semester och friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme i veckan.
Vad behöver jag kunna för att lyckas?
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Grundläggande kunskaper i Photoshop
- Grundläggande kunskaper i HTML
- Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat
- Intresse för- och erfarenhet av online försäljning
Meriterande kunskaper
- Erfarenhet av on-page och off-page optimering SEO
- Kunskap i Google Ads, Google analytics, Data studio, GTM, Hojtar
- Förståelse för sociala media som trafikkälla (FB, IG, PT)
- Tidigare erfarenhet av rollen som E-commerce-assistant eller motsvarande
Placering & start
Tjänsten är placerad centralt i Stockholm. Startdatum är omgående eller enligt överenskommelse.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sanny Malmberg, Rekryteringsansvarig hos E-commerce recruit, på 072-600 64 22 alternativt via mail: sanny@ecommercerecruit.se
Ansökan
Då vi tillämpar löpande urvalsarbete och skall tillsätta tjänsten snarast uppmanar vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt för att säkerställa att ansökan kommer med i processen.
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!
Om E-Commerce Recruit
E-commerce recruit är ettrekryteringsbolag med 100% fokus på e-handelssektorn. Förutom gedigen erfarenhet avrekrytering- och konsultbranschen inom e-handel har vi på E-commerce recruit erfarenhet av att själva driva- och utveckla e-handelsbolag. Med ettunikt kandidatnätverk inom e-handelssektorn är vi din självklara branschspecialist när du är i behov av personallösningar och vill ta del av branschensfrämsta kompetenser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanny Malmberg
0726006422
E-commerce recruit / Sanny Malmberg
0726006422