E-commerce Category Specialist

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet från retail, kommersiellt framställningssätt och ett stort intresse för att skapa bra digitala kundupplevelser? Vill du arbeta med det som antagligen är det mest spännande som händer inom retail i Norden just nu? Detta är din möjlighet att vara med på resan!

De senaste åren har Varner byggt upp en stark Digital Retail-avdelning för att möta marknadens digitala utveckling. Vi vill skapa den bästa kundupplevelsen inom retail där våra kunder upplever en enad Varner oavsett vilka kanaler de väljer.

I detta uppdrag behöver vi hjälp av dig som vill ge kunderna samma känsla av personlig service online som i butik. En nyckelperson som vill vara del i framgången för Varners nätbutiker och vill starta resan tillsammans med oss ​​för att stärka och utveckla våra effektiva och lönsamma koncept.

Vi söker dig som älskar retail och vill arbeta med vårt Junkyard-koncept. Junkyard är en av de första e-handlarna inom skate och streetwear. Vårt omfattande sortiment har en blandning av giganter som Nike och Adidas, liksom klassiker som Vans, Patagonia och The North Face.

Du arbetar operativt i nära samarbete med den lokala landsorganisationen, marknadschefen, mediachefen, E-commerce Manager och den Digitala Retail-avdelningen för att driva och optimera nätförsäljningen. Du apporterar till E-commerce Manager i Norge.

I din roll som E-commerce Category Specialist ingår att:

- Ansvara för att anpassa översättningar gjorda av översättningsbyrån till den lokala marknaden, såsom på webbplats och marknadsföringsmaterial
- Ansvara för lokal webbadministration och utveckling utifrån gruppens riktlinjer
- Ansvara för input till lokal marknadsföring, marknadsinformation och konkurrentanalyser
- Säkerställa personlig och företagskunskap om den lokala marknaden och arbeta ständigt med kunskapsutveckling

Dina viktigaste arbetsuppgifter är att:

- Arbeta som en länk mellan den lokala marknaden och HQ
- Anpassa det lokala språket till webbplats och marknadsföringsplattformar
- Ge input till omnikanalen och utvecklingsplanen för att förbättra den övergripande kundupplevelsen baserat på lokala behov
- Bygga, anpassa, utveckla och optimera den lokala webbplatsen och marknadsföringsprestanda
- Sortimentsinmata till online sortimentssäljare
- Följa upp och rapportera relevanta KPI:er
- Anpassa och agera utifrån förändringar i marknad/konkurrenslandskap

Dina personliga egenskaper:

- Självgående och proaktiv
- Har en stark problemlösningsorientering
- Självmotivation att utmana sig i en miljö av förändring och drivkraft för ständiga förbättringar
- Lagspelare med motivation att vinna och god kommunikationsförmåga
- Naturlig förmåga att motivera människor

Dina färdigheter och kompetenser:

- 2-4 års erfarenhet inom retail
- Utmärkt förståelse för kundresan
- Utmärkt kommunikations- och presentationsförmåga
- Bra på att hålla deadlines
- Analytiska färdigheter inklusive arbete med budgetar och siffror
- Positivt och kommersiellt förhållningssätt
- Stor erfarenhet av att bygga interna relationer
- Utmärkta skriftliga och muntliga färdigheter i svenska och engelska

Vi på Varner är ett team – vi jobbar tillsammans, vinner tillsammans och firar tillsammans. Vi har engagerade och entusiastiska medarbetare som kännetecknas av en laganda och ett högt kommersiellt fokus och passion. Vi är stolta över att arbeta för Varner.

Vi ser verkligen fram emot att få samarbeta med ambitiösa människor som har en brinnande vilja att sätta våra kunder i fokus. Om du vill bli en del av oss, skicka gärna din ansökan snarast!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänsten utgår från Varners kontor i Solna, Stockholm. Urval sker löpande och vi tar enbart emot ansökan genom vårt rekryteringsverktyg.

Varner är en av Skandinaviens största modekoncerner och består av flera högprofilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar idag 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland, Island och Danmark.

Varje dag sätter 8 500 engagerade medarbetare kunderna i centrum för att ge dem den bästa shoppingupplevelsen. Sedan den första butiken öppnades i Oslo för snart 60 år sedan har vi haft en fantastisk utveckling och tillväxt.

Nyckeln till vår framgång ligger i vår kultur och våra värderingar. Vi älskar att skapa resultat. Hos oss är det högt i tak och vi har kul tillsammans. Samtidigt tar vi ansvar för varandra, för miljön, för klimatet och samhället omkring oss.

Varner Service Office ligger i fräscha och moderna lokaler i Solna, Stockholm. Vårt huvudkontor ligger i Norge och vi har även ett kontor i Finland.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Varner
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2022
  • Ansök senast: 17 juli 2022

Liknande jobb


Webb-utvecklare

20 december 2024

Backendutvecklare

Backendutvecklare

13 december 2024

11 december 2024